برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چهارمین محموله کیت‌های تشخیصی "کرونا" تحویل انستیتو پاستور شد

این محموله توسط کریستف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران از انبار دارو و تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت تهیه و تحویل انستیتو پاستور ایران شده است.

دکتر احسان مصطفوی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران جمعه شب در این مورد به خبرنگار علمی ایرنا گفت: چهارمین محموله کیت‌های تشخیصی امروز تحویل این مجموعه شده است.

وی گفت: بر اساس تقسیم کار انجام شده در وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران متولی کارگروه تشخیص آزمایشگاهی کرونا ویروس در کشور است. به همین دلیل این محموله تحویل این مجموعه شده تا روند تشخیص قطعی بیماری در کشور سرعت گیرد.

مصطفوی با اشاره به اینکه انستیتو پاستور ایران در حال آموزش کارشناسان آزمایشگاه‌های سایر دانشگاه های هدف در کشور است، افزود : با این آموزش‌ها، تامین مواد و کیت‌های مورد نیاز، تعداد آزمایشگاه های تشخیصی دانشگاهی در کشور در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران بیان کرد: نمونه‌های مشکوک کروناویروس از مراکز بهداشتی در تهران و سایر شهرستان‌ها به آزمایشگاه جامع این مجموعه ارسال و پاسخ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

صبح امروز-جمعه- ۲ هملمن در سفری فوری به دبی، چهارمین محموله کیت‌های ویژه آزمایشگاهی بیماری کووید ۱۹ (بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) را از انبار دارو و تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت در امارات تحویل گرفت و به انستیتو پاستور ایران تحویل داد.

وزیر بهداشت در روزهای اخیر از همکاری مناسب نماینده سازمان جهانی بهداشت با وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرده بود.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۸ نفر در ایران به ویروس کرونا جدید مبتلا شده و ۴ نفر فوت کردند.

  انتخاب رشته آزمون دستیاری فوق تخصصی آغاز شد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)