برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایشگر LED ۵۵ اینچی ۴K حاوی نقاط کوانتومی به بازار آمد

شرکت چینی سازنده نمایشگر در پکن از راه‌اندازی اولین صفحه نمایش دیود نشرکننده نور کوانتومی ماتریس ۵۵ اینچی ۴K موسوم به AMQLED خبر داده است.

این یک موفقیت بزرگ دیگر است که BOE در زمینه نقاط کوانتومی الکترولومینسانس به‌دنبال انتشار فناوری QLED با وضوح بالا در ابتدای امسال، به‌دست آورده است.

می‌توان گفت که دیودهای ساطع کننده نور نقطه کوانتومی (QLED) پس از دیودهای ساطع کننده نور آلی ماتریکس (AMOLED) به‌طور کلی یک فناوری جدید و تغییر دهنده بازار در حوزه نمایشگر است.

در حال حاضر، استفاده از فناوری نقطه کوانتومی در محصولات نمایشگر به‌طور عمده شامل فناوری نور پس زمینه نقطه کوانتومی فوتولومینسانس و فناوری دیود نقطه کوانتومی الکترولومینسانس فعال (AMQLED) است.

نمایشگرهای AMQLED متفاوت از فناوری نور پس زمینه نقطه کوانتومی فوتولومینسانس بوده و به نور پس زمینه احتیاج ندارند و نقاط کوانتومی می‌توانند با تزریق جریان، نور را ایجاد کنند.

این فناوری مزایایی نظیر خود لومینسانس، افزایش گستره طیف رنگی و عمر طولانی را با خود به همراه دارد و به همین دلیل توسعه نمایشگرهای نقطه کوانتومی برای بسیاری از شرکت‌ها جذاب شده‌است.

در این میان، تحقیق و توسعه فناوری چاپ نقطه کوانتومی در ابعاد بزرگ، نقطه عطف کلیدی است که توجه صنعت را به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارش ستاد فناوری نانو، محصول نمایشگر ۵۵ اینچی ۴K  AMQLED که توسط BOE که به بازار عرضه شده از فناوری نقطه کوانتومی الکترولومینسانس با وضوح ۳۸۴۰×۲۱۶۰، گستره رنگی تا ۱۱۹ درصد NTSC و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰: ۱ استفاده می‌کند.

این فناوری چشم‌اندازی امیدوارکننده و فضای گسترده‌ای در بازار نمایشگرهای بزرگ دارد. در زمینه AMQLED، فناوری نقاط کوانتومی الکترولومینس BOE در سطح بین‌المللی پیشرو است. در اوایل سال ۲۰۱۷، BOE نمونه‌های اولیه ۵ و ۱۴ اینچی محصولات AMQLED را با فناوری چاپ جوهر افشان کامل به بازار عرضه کرد و توسط انجمن بین‌المللی نمایش اطلاعات (SID) جایزه Best in Show Award را دریافت کرد.

  افزایش مراودات، گامی مثبت برای تحقق توافق آزاد تجاری با اوراسیا

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)