برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فرهنگ‌سازی دانش‌بنیان با نگرشی جدید به موضوعات نگاه می‌کند

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم معارفه و تکریم سرپرستان سابق و جدید مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی روز دوشنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری انجام شد.

سورنا ستاری در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد، گفت: موضوعی همچون دانش‌بنیان در جامعه بحثی است که  با ایجاد تفکر و فرهنگی متفاوت در جامعه رخ می دهد؛ تفکری که اقتصاد کشور را متحول و حرکت در مسیر پیشرفت را هموار می کند، در این تفکر و فرهنگ سازی با نگرشی جدید به موضوعات نگاه می‌شود.

وی ادامه داد: اما همچنان در حوزه دانش بنیان نیاز به حرکت تحولی داریم. تعداد زیادی کسب و کار در این حوزه فعال هستند و تعداد بسیاری نیز متولد می‌شوند که باید زمینه برای فعالیت مناسب آنها فراهم شود.

ستاری با قدردانی از زحمات محمد صاحبکار خراسانی رییس سابق مرکز مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان گفت: حضور ایشان در قوه قضاییه شروع یک حرکت جدید برای تقویت زیست بوم فناوری است. فضای دانش بنیانی به تازگی در این نهاد شکل گرفته است و همه باید کمک کنیم تا صاحبکار برای فرهنگ سازی و توسعه اقدامات در این قوه موفق شوند تا ایده‌ها و تفکرات دانش بنیانی را در آنجا توسعه دهند.

وی ادامه داد: کارگروه مشترکی نیز در همین حوزه میان معاونت علمی و فناوری و قوه قضاییه در حال راه اندازی است تا بحث‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در آن پیگیری شود، قوه قضاییه نهاد مهمی است و همه از دولت و مجلس باید به قوه قضاییه برای توسعه اقدامات نوآورانه در این حوزه کمک کنیم.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: صاحبکار یکی از افراد موثر در توسعه پایه های دانش بنیان در کشور است. همچنین خیاطیان نیروی این زیست بوم است که تفکری باز دارد و ایده های جدیدی را وارد کار می کنند.

برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق تلاش می کنم

صاحبکار خراسانی رییس سابق مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی در این مراسم گفت: در مدتی که این سمت را برعهده داشتم تمام سعی را برای پایبندی به اصول و قواعد انجام دادم. البته در این مسیری که پیموده شد نباید از هدایت و زحمات دکتر ستاری غافل شد که همواره با صبر نظرات و پیشنهادات من را قبول می کردند.

  عسل دارای استاندارد اجباری می‌شود

معاون راهبردی قوه قضاییه ادامه داد: از اینکه خیاطیان به این سمت رسیدند، بسیار خوشحال هستم و این حسن انتخاب را باید به دکتر ستاری تبریک گفت. من در سمتی که در قوه قضاییه دارم همچنان برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق تلاش می کنم تا راه آنها را باز کنیم. توسعه سامانه‌ها، شفافیت و افزایش رقابت راه اقتصاد، فرهنگ و اجتماعی است.

آمادگی استقبال از تمام نظرات و ظرفیت ها 

 همچنین محمدصادق خیاطیان یزدی رییس جدید مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی در این مراسم گفت: خدماتی که به واسطه قانون دانش بنیان برای شرکت‌ها بدست آمد، کار سختی بود، اما محقق شد. فعالیت در حوزه دانش بنیان همچون دو امدادی است. صاحبکار در این مدت زحمات بسیاری برای رشد این حوزه کشیدند که این مسیر را ادامه می دهیم تا به جایگاه اصلی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه دانش بنیان و فعالیت شرکت‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و دکتر ستاری نیز همچون فرزندی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق حمایت می کنند. پس آمادگی داریم و از تمام ظرفیت‌ها و نظرات استقبال می کنیم تا برای شکوفایی بیشتر نوآوری ها در این حوزه کمک کنند.

محمدصادق خیاطیان یزدی طی حکمی از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به عنوان سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد. پیش از این محمد صاحبکارخراسانی، رییس این مرکز بود.

همچنین سید محمد صاحبکارخراسانی طی حکمی از سوی رییس قوه قضاییه به عنوان معاون راهبردی قوه قضاییه منصوب و مشغول به کار شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)