برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

هدف کنگره زخم و ترمیم ارتقای زندگی مبتلایان به زخم‌های مزمن است

به گزارش سه شنبه روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر محسن فاتح معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران – برگزار کننده این کنگره ها – با اشاره به پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه برگزار می‌شود افزود: زخم‌های مزمن یکی از معضلات حوزه سلامت است و هر ساله هزینه‌های زیادی برای درمان این عارضه در سطح جهان صرف می‌شود.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه بیشترین دلیل این زخم ها را بیماری‌های عروقی و دیابت تشکیل می‌دهند و از طرف دیگر شیوع دیابت به دلایل متعددی در حال افزایش است، هر ساله بر تعداد مبتلایان به این عارضه افزوده می‌شود و به تبع آن بار هزینه‌ای بیشتری را بر سیستم‌های بهداشتی و درمانی وارد می‌کند.

 فاتح ادامه داد: برگزاری کنگره هایی در زمینه اطلاع‌رسانی و تبادل نظر بین اندیشمندان و محققین این حوزه می‌تواند باعث ارتقای کیفی و کمی خدمات مراقبتی و درمانی در زمینه زخم و به ارتقای سطح سلامت جامعه شود که این مساله ماموریت اصلی تمام مراکز تحقیقاتی و خدماتی در حوزه سلامت است.

 عضو هیات علمی پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت گفت: شاخصه اصلی کنگره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته برگزاری آن در قالب یک وبینار بین‌المللی است. این فضا فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از دانش و تجربیات صاحب‌نظران حوزه زخم و ترمیم بافت است، بدون اینکه ضرورتی بر حضور فیزیکی ایشان در محل برگزاری باشد. در واقع دست اندرکاران این وبینار توانسته‌اند تهدید ناشی از شرایط همه گیری کرونا را به فرصتی برای تبادل اطلاعات علمی و ارائه راهکارهایی برای دوره پس از کرونا تبدیل کنند.

  دانلود آهنگ سریال دوپینگ محمد بحرانی

 معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: موضوعات این کنگره گذشته  از آن‌که در زمینه رویکردهای نوین درمان زخم در شرایط همه گیری کووید ۱۹ است، در ۸ محور با سخنرانی‌هایی در زمینه اقدامات جراحی، کاربردهای نانوذرات و زیست مواد در ترمیم زخم، نقش فرآورده‌های طبی در توسعه روش‌های درمانی در مدیریت زخم، نوآوری‌های ارائه شده در درمان زخم‌های مزمن، کاربرد طب تجربی در ترمیم زخم، نقش تله مدیسین و ابزارهای دیجیتال در درمان زخم و چالش‌های موجود در ترمیم زخم انجام می‌شود.

وی گفت:‌ این کنگره با دعوت از متخصصین بالینی و علوم پایه که در زمینه زخم و ترمیم بافت فعالیت دارند فرصت مغتنمی را برای دانش پژوهان این موضوع مهیا کرده تا از این طریق بتوانند پاسخ سوالات موجود در این زمینه را یافته و در موارد مبهم از اجماع نظرات اساتید بهره‌مند شوند.

 فاتح با بیان اینکه ابتلا به زخم مزمن تمام جوانب زندگی فرد مبتلا  از جمله تعاملات فردی و اجتماعی او  را را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزود: هر اقدامی که بتواند دوره ابتلا و عوارض ناشی از آن را کاهش دهد می‌تواند کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا دهد. عوارض این اختلالات می‌توانند باعث وقوع اقداماتی نظیر ضرورت قطع عضو در ادامه سیر بیماری شوند که بالطبع تغییرات غیرقابل اجتنابی را در سبک زندگی مبتلایان به همراه خواهد داشت.

 علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از سایت کنگره زخم و ترمیم بافت یا بخش کنگره سایت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران دریافت کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)