برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهبودیافتگان از کرونا خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند

به گزارش سه شنبه ایرنا ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اعلام کرد: متخصصان بیمارستان های تابعه دانشگاه، طبق رسالت و وظیفه تخصصی خود، آماده ارائه خدمات توانبخشی جسمی و روانی به صورت بستری و از راه دور، به بیماران بهبود یافته از کرونا هستند.

 براساس مصوبه این ستاد، بیمارستان روانپزشکی رازی می تواند با استفاده از توان تخصصی روانپزشکان، روانشناسان و کاردرمانگران ذهنی و اختصاص یک بخش به بیماران کرونایی بهبود یافته (دارای تست منفی کرونا) و یا افراد غیر کرونایی که شرایط کرونایی کشور، سبب بروز اختلالات سایکوز در آنان شده، خدمات مورد نیاز روانپزشکی ارائه بدهد.

  این مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی همچنین می تواند با بکارگیری امکانات پزشکی از راه دور (Tele Medical)، درمان عوارض روانی ناشی از کرونا را برای بیمارانی که در منزل بسر می برند، به عهده بگیرد.

   طبق این مصوبه، بیمارستان توانبخشی رفیده نیز با بهره گیری از توان حرفه ای و تخصصی اساتید دانشگاه، مجموعه ای از انواع خدمات توانبخشی مورد نیاز هر بیمار را با توجه به شرایط و مشکلات جسمانی او ارائه می دهد، آمادگی دارد تا با اختصاص یک بخش کامل به بیماران بهبود یافته از کرونا که دارای تست منفی بوده و در عین حال، از عوارض عضلانی این بیماری رنج می برند و یا نیاز به توانبخشی قلبی و ریوی دارند، انواع خدمات تخصصی توانبخشی را به این بیماران در حالت بستری، ارائه بدهد.

بیمارستان توانبخشی رفیده با ارائه خدمات ” توانبخشی از راه دور ” (Tele Rehab) و از طریق ارتباط مجازی درمانگران این بیمارستان با بیماران و نیازمندان در منزل، نسبت به کاهش و درمان عوارض جسمی ناشی از بیماری کرونا، اقدام می کند.

رفیده تنها بیمارستان توانبخشی دانشگاهی کشور است.

  براساس مصوبه این ستاد، کارگروهی زیر نظر معاونت درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تشکیل شده است تا با بررسی نیازها و کمبودهای مربوط به منابع، تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان های روانپزشکی رازی و توانبخشی رفیده برای ارائه خدمات توانبخشی روانی و جسمی، و اعلام آن به وزارت بهداشت، سریعا نسبت به تکمیل یا تامین آنها اقدام کند.

  رسیدگی الکترونیکی به استعلامات در سامانه جامع تجارت

   ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین مصوب کرد که متخصصان و اعضای هیات علمی این دانشگاه براساس رسالت و وظیفه تخصصی خود در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی)، با هماهنگی و همکاری انجمن های علمی تخصصی رشته های مختلف حوزه های توانبخشی و روانپزشکی، دستورالعمل های مربوط به توانبخشی جسمی و روانی در زمینه هر اختلال که در ارتباط با بیماری کرونا بروز خواهد کرد، جهت استفاده و بهره برداری کادر درمانی سراسر کشور، تدوین و منتشر کنند.

   ضمن آنکه مقرر شد، متخصصان حوزه های توانبخشی، روانپزشکی، سالمندشناسی و طب سالمندی این دانشگاه، نسبت به تدوین دستورالعمل های مربوط به ” پیشگیری ” از اختلالات جسمی و روانی در کودکان، بزرگسالان و سالمندان اقدام کنند و برای آگاه سازی اقشار مختلف جامعه منتشر کنند.

  طبق نظر اعضای این ستاد، بخش بوعلی مرکز روانپزشکی رازی که از اسفندماه سال گذشته با آغاز شیوع کرونا در تهران، به درمان پرسنل و بیماران روانی مبتلا به کرونا اختصاص داده شده بود، با تجهیزات کامل تقویت شود تا بتواند مانند گذشته و در صورت لزوم و ابتلای پرسنل و یا بیماران اعصاب و روان بستری در مرکز روانپزشکی رازی، خدمات پزشکی و درمانی بیماری کرونا را به آنان ارائه بدهد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)