برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ۲۷ آذر گشایش می‌یابد

به گزارش وزارت علوم، عبدالساده نیسی در نشست مجازی با معاونان پژوهشی دانشگاه‎ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری کشور که روز سه شنبه در این وزارتخانه برگزار شد، با تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹ افزود: بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار سال ۱۳۹۹ نیز از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برپا نشدن تجمعات، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری مصوب کرد که بیست و یکیمن نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار به صورت مجازی برگزار شود.

نیسی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه هفته ملی پژوهش و فناوری در زمان برگزاری به آدرس الکترونیکی www.msrt-expo.ir مراجعه کنند.

سرزندگی حوزه پژوهش و فناوری کشور

در ادامه این نشست، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، گفت: به رغم همه تنگناها و مشکلاتی که کشور به دلیل تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، خوشبختانه حوزه پژوهش و فناوری کشور فعال و سرزنده به پیش می‌رود.

رحیمی در این نشست که با محوریت تشریح برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: هفته ملی پژوهش و فناوری مهم‌ترین رویدادی است که هر سال در حوزه پژوهش و فناوری کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری امسال مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ابتدا اساس کار بر آن بود که برگزاری این رویداد به صورت حضوری برگزار شود و بخش مجازی به کمک بخش اصلی بیاید؛ ولی به تدریج با وخامت شیوع این بیماری در کشور برگزاری این رویداد ملی به سمت ترکیبی از حضوری و مجازی رفت.

  تهرانگردی مجازی برای ناشنوایان تدوین می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیم گیری ها، استفاده کامل از فضای مجازی برای برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری در نظر گرفته می شود.

رتبه ۱۴ کشور در پژوهش 

رحیمی با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های سراسر کشور مبنی بر آنکه بخش پژوهش دانشگاه‌ها باید فعال‌تر از گذشته عمل کنند، تاکید کرد: فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد انتشار مقالات بیشتر از گذشته باشیم؛ همچنین طرح‌های پژوهشی داخلی و بیرونی تقاضامحور فزونی یابد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در چند سال گذشته از نظر اعتبارات پژوهشی و خرید تجهیزات و مواد اولیه در تنگنا بودیم، اما پژوهش در کشور نه تنها روند کاستی نگرفت؛ بلکه رتبه کیفی مقالات در اسکوپوس در سال ۲۰۱۹، دارای رتبه ۱۵ و در و وب‌آف‌ساینس ۱۶ شد و هم‌اکنون به رتبه ۱۴ دست یافته‌ایم.

رحیمی اظهار داشت: هفته پژوهش و فناوری به نوعی بزرگداشت تلاش‌هایی است که منجر به توفیقات در سطح کشور شده است. امید است در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری امسال با اهتمام جدی آنچه که در خور پژوهش و فناوری است، نشان داده شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)