برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مهلت ثبت‌نام کنکور دکتری ۱۴۰۰ فردا پایان می‌یابد

مهلت ثبت نام در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه دوم آذرماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh..org آغاز شد و تا چهارشنبه ۱۲ آذرماه بعد از یک بار تمدید ادامه دارد. هزینه ثبت نام در این آزمون ۱۵۰ هزار تومان  است.

کنکور دکتری سال ۱۴۰۰ بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور، روز جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۹ برای دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس های خودگردان، دوره های مشترک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همچنین دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

متقاضیانی که پیش از این نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند، در صورت تمایل تا فردا می توانند اطلاعات ثبت شده خود را مشاهده و ویرایش کنند.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که تاکنون ۱۲۵ هزار و ۱۶۴ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

سازمان سنجش آموزش کشور  پیش از این ضرایب کنکور دکتری ۱۴۰۰ را اعلام کرده بود.

بر این اساس از آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ به بعد میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر است:

الف- دکتری آموزشی – پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد: آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

  قیمت ۱۵هزار تومانی مرغ کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد

ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس این معیارها صورت می گیرد: آزمون متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد) و تهیه طرح واره (۲۰ درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ به این شرح است: آزمون زبان ضریب یک، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب چهار خواهد بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)