برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پرداخت۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۲۰۰ هزار متقاضی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روح اله خدارحمی در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس ضمن تبریک روز مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه و نقش بسیار با اهمیتی دارد تا جایی که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند مجلس در رأس همه امور است و مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری‌ها و مظهر اراده ملی است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک مجلس در راس همه امور است و لاجرم برای حفظ این جایگاه والا و رفیع، وظیفه خطیری بر دوش یکایک نمایندگان مجلس به مثابه عصاره‌های فضایل این ملت استوار است.

خدارحمی ضمن اظهار خرسندی از رشد ۸.۸ درصدی ارزش افزوده بخش کشاورزی و رشد ۱.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی بدون نفت در سال ۱۳۹۸، به سهم ۹ درصدی بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی و سهم ۷۱ درصدی  بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی اشاره کرد و بخش کشاورزی را یکی از ارکان تاب آوری و مقاومت کشور در برابر هجمه‌های دشمنان دانست.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به رشد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی گفت: در سال ۹۸ شاهد تحقق برنامه ۱۰۲ درصدی بودیم و در نیمه سال ۹۹ نیز تقریبا نیمی از برنامه سال جاری محقق شده است.

وی افزود: همچنین در زمینه عاملیت خرید تضمینی گندم، به رغم مشکلات موجود، امسال به موقع توانستیم وجوه گندم را به کشاورزان پرداخت کنیم که بسیار موفقیت ارزنده‌ای بوده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، تمام ماشین آلات لازم در بخش کشاورزی با تأمین اعتبار از طرف بانک و ۲۰ درصد سهم متقاضی تامین می‌شود و هیچ تقاضایی بدون پاسخ نمی‌ماند به ویژه این توفیق در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشت برنج بسیار اثرگذار بوده است.

خدارحمی امهال مطالبات بانک از کشاورزان خسارت دیده و اجرای بند «خ» و بند «ل» و همچنین بخشودگی دیرکرد بدهکاران را  از دیگر اقدامات حمایتی بانک کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگرچه این موضوع مستلزم صرف نظر کردن بانک از بخشی از درآمدهای خود بوده، لیکن برای کمک به بخش کشاورزی به نحو احسن اجرا شده است.

  کالاهای وارداتی نباید بیش از مدت متعارف در انبار گمرکات باقی بماند

خدارحمی با اشاره به اینکه «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی برای فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، افزود: در این کارت منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه‌های روغنی تولید می‌کنند، قرار می‌گیرد و به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر عامل بانک کشاورزی سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورز کارت»، ۲۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه در بانک سعی شده است در حداقل زمان «کشاورز کارت» در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: نرخ تسهیلاتی که از طریق این کارت پرداخت می‌شود، ۱۲ درصد در سال و مدت باز پرداخت یک ساله بوده که در مقایسه با نرخ تسهیلات عادی یعنی ۱۸ درصد، نرخ مناسبی است.

وی افزود: بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان مهر ماه سال جاری بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت کرده است.

خدارحمی اظهار داشت: این میزان تسهیلات به بیش از ۲۰۰ هزار نفر از متقاضیان شامل قرض الحسنه ازدواج، تسهیلات اشتغالزایی مدد جویان و کارفرمایان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، کمک به سیل زدگان پرداخت شده است.

 احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی استان گیلان، علیرضا شهبازی نماینده نهاوند، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر نماینده مشهد و کلات، سید مهدی فرشادان نماینده سنندج و دیواندره ، جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان ، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین  در این دیدار حضور داشتند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)