برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اختصاص اعتبار برای نگهداری از طرح دشت سیستان در اولویت مجلس

محمدجواد عسکری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شمال سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در برنامه نخست حدود ۲۰۰ هزار هکتار بوده که در مرحله اجرای عملیات ۴۶ هزار هکتار آن مورد توجه قرار گرفته است.
وی تامین نهاده های دامی را یکی از چالش های حوزه امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود: درصدد ایجاد فضایی مناسب هستیم که هم ارزبری نداشته و هم نهایت بهره‌وری از ظرفیت های داخلی را داشته باشد که در این زمینه دشت سیستان به دلیل ظرفیت های آبی و خاک حاصلخیز  فرصت ارزشمندی را فراهم کرده است.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشرفت فیزیکی طرح ۴۶ هزار هکتار را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید فضای ترویجی ایجاد کنیم تا کشاورزان منطقه با گذر از شیوه های سنتی کشت به سوی کشت‌های الگویی اقتصادی و کم آب‌بر هدایت شوند وبا یک حرکت ترویجی و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری عملکرد تولید در هر هکتار را به پنج تن برسانیم. 
وی با تاکید بر تامین نیاز کشور به نهاده های دامی گفت: هم اینک نیاز کشور به نهاده های دامی همچون ذرت افزون بر ۹،۲میلیون تن،  سویا ۴،۳ میلیون تن و جو ۶.۶ میلیون تن است که هم اینک بخش کمی از آنها یعنی ۲ میلیون تن ذرت، ۳۰۰ هزار تن سویا و بیش از سه میلیون تن جو در کشور تولید می شود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: استان های سیستان و بلوچستان،  ایلام و خوزستان از ظرفیت های خوبی برخوردارند که باید از آنها بیشترین بهره را برای تامین نهاده های بخش کشاورزی کشور برد.
عسکری اجرای طرح آبرسانی ۴۶ هزارهکتاری دشت سیستان برای ایجاد اشتغال و ارتقای تولید در منطقه را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و از تلاش‌های گسترده اخیر سازمان جهادکشاورزی استان برای اتمام کار طرح در منطقه قدردانی کرد. 
به گزارش ایرنا طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان در سال۹۳ در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به سیستان و بلوچستان مصوب و اعتبارات آن به دستور مقام معظم رهبری از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.

  گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی به‌صورت آنلاین صادر می‌شود

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون درشمال استان سیستان وبلوچستان و در همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)