برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تعداد هتل‌های مخصوص بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافت

از ابتدای شیوع کرونا و آگاهی از روند این بیماری مشخص شد؛ کرونا به راحتی دست از سر فرد مبتلا بر نمی دارد و همچنین قدرت سرایت در این بیماری بسیاری را به این فکر برد که فرد مبتلا به کویید ۱۹ پس از طی مراحل اصلی درمان نیاز به زمانی برای درمان های تکمیلی دارد. بنابراین در بسیاری از کشورها هتل و اقامتگاه هایی برای افرادی که در منزلشان اتاقی مجزا نداشتند و یا فردی با بیماری زمینه ای داشتند که امکان ابتلا را داشت، به عنوان مکانی را برای طی کردن دوران نقاهت در نظر گرفته شد. البته نه تنها بیماران مبتلا بلکه کادر درمان نیز که امکان مبتلا بودن به این بیماری را نیز داشتند راهی این هتل ها شدند.

در ایران نیز از همان ابتدا ولی تیموری معاون گردشگری کشور از امکان داوطلبانه هتل ها برای تبدیل شدن به نقاهتگاه خبر داد و گفت: در صورت درخواست وزارت بهداشت هتل ها بصورت داوطلبانه می توانند به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شوند.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۲۴ آبان ماه ۹۹ از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه به‌ عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی در آنجا خبر داد.

وی با اشاره به درخواست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اجاره هتل‌های درجه یک، دو و سه و اماکن اقامتی در استان‌ها به‌عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و استقرار کادر پزشکی، تصریح کرد: این موضوع قبلا در جلسه هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده بود. وزارت بهداشت برای اجاره و پرداخت اجاره‌بهای این اماکن آمادگی دارد.

مونسان از مدیران‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان‌ها خواست که با اعلام هرچه سریع‌تر این درخواست وزارت بهداشت به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در استان‌ها، فهرست هتل‌های درجه یک، دو و سه را که به این امر علاقه‌مند هستند در اختیار وزارتخانه قرار دهند تا اسامی هتل‌ها به وزارت بهداشت اعلام شود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی هر شهر برای انعقاد قرارداد با هتل‌ها اقدام کنند.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل‌داران کشور با اعلام اسامی هتل‌های آماده پذیرش بیماران کرونایی در هر استان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در هر استان یک واحد و در کیش و قشم نیز هتل‌هایی را در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهند. فهرست هتل هایی که داوطلب تبدیل به نقاهتگاه برای بیماران مبتلا به کرونا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

  دانلود آهنگ مهدی جهانی بیا

وی افزود: کارشناسان وزارت بهداشت ارزیابی های کافی از این هتل ها انجام می دهند و در صورت داشتن استانداردهای لازم فاز نهایی این طرح اجرا می شود و هتل ها در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد.

حمزه زاده ادامه داد: در مرحله نخست در مجموع ۳۳ هتل در این طرح شرکت می کنند. وزارت بهداشت برای این تعداد هتل اعلام نیاز کرده بود که حالا در اختیارشان قرار می گیرد. کارشناسان وزارت بهداشت تهویه اتاق ها، مساحت و دیگر شرایط مورد نظرشان را ارزیابی می کنند و در صورت موافقت با آن هتل، دانشگاه علو پزشکی استان اقدام به عقد قرارداد می کند.

پس از عقد قرارداد بین دو طرف امکان اعلام نام هتل ها میسر  می شود؛ زیرا ممکن است هتل داوطلب از نظر کارشناس وزارت بهداشت استانداردهای لازم را نداشته باشد اما به دلیل منتشر شدن اسمش برای پذیرش مبتلایان به کرونا دیگر مسافران رغبتی برای حضور در آن هتل ها نداشته باشند.

در حالی که هنوز کارشناسان وزارت بهداشت در حال ارزیابی این ۳۳ هتل برای تبدیل شدن به نقاهتکاه هستند، کامیار اسکندریون دبیر جامعه حرفه‌ای هتلداران از افزایش تعداد هتل های متعلق به بیماران کرونایی به خواست وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بزودی فهرست هتل ها در هر شهرستان را نیز اعلام می کنیم.

وی با بیان این که تبدیل شدن هتل به نقاهتگاه کاملا داوطلبانه است، گفت: در حال حاضر اعلام کردیم هر هتلی تمایل دارد می تواند به این طرح افزوده شود و اگر استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت را داشت، نقاهتگاه شود.

در این طرح هتلی که استانداردهای لازم وزارت بهداشت را داشت به نقاهتگاه تبدیل می شود و تنها امکان ارائه خدمات به بیماران کرونایی را دارد و گردشگران و مسافران امکان ورود به این هتل ها را نخواهند داشت. در این طرح قرداد سه ماه بین هتل و دانشگاه علوم پزشکی آن استان منعقد می شود و هزینه اجاره از سوی وزارت بهداشت پرداخت می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)