برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نیازهای کشور با استفاده از ظرفیت دانشجویی احصا شود

دکتر حسن سالاریه  یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا ضمن تبریک روز دانشجو افزود: دانشجو به واسطه نقشی که در جامعه دارد و اساساً دانشگاه ها در دوره ای که ایران به واسطه فشارهای تحریم بیگانگان قرار داد باید تا می تواند مسیر تحقیق و پژوهش و حرکت علمی خود را با مسایل و نیازهای کشور همسو کنند.

وی بیان کرد: یعنی پروژه ها و پژوهش های خود را برای احصا نیازها و بررسی مشکلات کشور، در حوزه های مختلف با توجه به رشته های مختلفی که در دانشگاه ها داریم انجام دهند.

سالاریه ادامه داد: عموماً وظیفه دانشجو و دانشگاهیان و استادان این است که تا می توانند پژوهش و تحقیقات خود را در مسیرنیازهای کشور قرار دهند، احصا نیازهای کشور یکی از جدی ترین وظایف دانشگاه در کنار سایر دستگاه ها است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت عظیم دانشجویی برای حل مسایل و مشکلات از جدی وظایف دانشگاه ها است اظهارداشت: دانشجویان دوره ای از تحصیلات خود را در دانشگاه ها به آموزش می پردازند، بنابراین آموزش خوبی که دانشجو در داخل دانشگاه می بیند زمانی می تواند موثر باشد که این افراد پژوهش و تحقیقاتشان، کارآموزی و کارورزیشان به سمت حل مسایل کشور سوق دهند.

وی یادآورشد: در حال حاضر بسیاری از اساتید و دانشجویان این کار را انجام می دهند اما باید امر همگانی شود.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: در چند سال اخیر بنیاد ملی نخبگان از تشکیل هسته های پژوهشی مسئله محور و هم از مسابقات دانشجویی مسئله محور و مبتنی بر مسایل و نیاز های کشور حمایت کرده است، با اجرای طرح های مختلف از قبیل طرح شهید احمدی روشن و امثال آن توانسته سالی ۵ هزار دانشجورا در حوزه های مختلف فعال کند.

  اعلام آمادگی بانک مرکزی برای تامین ارز مواد اولیه لوازم خانگی

وی با اشاره به اینکه کل افرادی که تحت نظارت و حمایت بنیاد ملی نخبگان در هر سال تحصیلی قرار دارند حدود ۸هزار نفر هستند یادآور شد: امسال در اجرای پنجمین دوره از طرح شهید احمدی روشن ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در هسته های نیاز محور و مسئله محور فعال شده اند.

وی یادآورشد: همچنین چند هزار دانشجو نیز درحوزه های مسابقات دانشجویی بر اساس حل نیاز کشور نیز فعال کرده ایم.

روز ۱۶ ماه آذر در ایران روز دانشجو اطلاق می‌شود، این روز، به یاد سه دانشجوی جنبش دانشجویی معارض رژیم شاه (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و  از سرگیری روابط دولت کودتا در ایران با انگلستان در  ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، هر سال گرامی داشته میشود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)