برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نمایشگاه اولین مسابقه طراحی‌وساخت صنایع‌دستی ۲ دی‌ افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا از میراث آریا، پویا محمودیان شناسایی، حفظ و صیانت از صنایع‌دستی و رشته‌های در حال فراموشی را  از اهداف معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور دانست و  گفت:  خوشبختانه تاکنون ۹۹ رشته شناسایی و ثبت شده‌اند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور اظهار داشت: اولین مسابقه طراحی و ساخت در صنایع‌دستی با محوریت رشته‌های در حال فراموشی، ایده‌پردازی و طراحی شد که نمایشگاه این مسابقه دوم دی ماه ۹۹ در محل موزه ملی ایران افتتاح می شود.

او با اشاره به انتشار فراخوان این رویداد از مهر در پورتال وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: تاکنون آثار متعددی به دبیرخانه مسابقه ارسال شده و معاونت صنایع‌دستی استان‌ها صنعتگران و هنرمندان در حوزه صنایع دستی را شناسایی کرده‌اند.

محمودیان با بیان این که روند دریافت آثار برای این رویداد به صورت مجازی است، ادامه داد: در مرحله اول، آثار برای ورود به بخش مسابقه و نمایش بازبینی می‌شود و پس از آن در زمان برگزاری نمایشگاه آثار توسط داوران معرفی و نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: استعدادیابی و شناسایی افراد شاخص و فعال این رشته‌ها، حفظ اصالت و ارج نهادن به رشته‌های در حال فراموشی، ظهور ایده‌های خلاق با حفظ اصالت‌ها و روزآمد شدن محصولات برای مخاطبان از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد است.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزار میرث فرهنگی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۱۰۶۳۴۱۹تماس بگیرند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  تولید سوخت با استفاده از زباله اتمی