برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اشتغال‌زایی ۱۳ هزار نفر در صنعت دارو و فرآورده‌های گیاهی

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای فعال در زمینه تولید دارو و فراورده‌های گیاهی در سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه‌بندی شده‌اند.

بر این اساس ۷۷ درصد از واحدهای تولید دارو و فرآورده‌های گیاهی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای کمتر از ۵۰ نفر اشتغال بوده و در زمره بنگاه‌های کوچک طبقه‌بندی می‌شوند.

بنگاه‌های متوسط ۱۳ درصد و بنگاه‌های بزرگ ۱۰ درصد از کل واحدهای مورد بررسی در این گزارش (۳۰۴ واحد) را تشکیل می‌دهند.

برپایه این گزارش، تعداد ۳۰۴ واحد فعال در زمینه تولید دارو و فرآورده‌های گیاهی در کشور وجود دارد که اشتغالی نزدیک به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر ایجاد کرده است.

استان البرز با ۳۹ واحد، خراسان‌رضوی با ۳۸ واحد و اصفهان با ۳۳ واحد بیشترین تعداد واحد فعال در این زمینه را دارا هستند.

همچنین، طرح‌های توسعه‌ای با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در ۱۱ واحد با پیش‌بینی اشتغال ۳۴۷ نفر در حال اجرا است که بیشترین تعداد در استان البرز با هفت واحد و پیش‌بینی اشتغال ۱۶۷ نفر است.

طرح‌های ایجادی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در ۱۷ واحد با پیش‌بینی اشتغال ۲ هزار و ۶۲۱ نفر در حال اجرا است که بیشترین تعداد در استان البرز با پنج واحد و پیش‌بینی اشتغال ۳۴۰ نفر و استان اردبیل با چهار واحد و پیش‌بینی اشتغال یک‌هزار و ۷۳۳ نفر است.

بیشترین واردات به استناد گزارش trade map مربوط به اسانس و عرقیات به میزان حدود ۲۴۵ میلیون دلار است.

اسانس در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی و سایر صنایع کاربرد فراوان دارد. بر این اساس سرمایه‌گذاری در این صنعت در اولویت است.

  مهلت جدید ثبت‌نام در آزمون ارشد علوم‌پزشکی آغاز شد

به گزراش ایرنا و به گفته کارشناسان، بازار تولید و مصرف گیاهان دارویی جهان در سه دهه اخیر از پنج میلیارد دلار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

آنان بر این باورند این رقم تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید و این، گویای «چشم‌انداز روشن گیاهان دارویی» در صنعت داروسازی جهان است و جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌هایی که دارد به‌طور قطع می‌تواند سهم قابل قبولی در این بازار داشته باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)