برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افزایش ۴۴ درصدی بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ١۴٠٠

به گزارش بامداد دوشنبه خبرنگار ایرنا، میرزابزرگ درخصوص دورنمای بودجه سال ۱۴۰۰ آموزش عالی، تحقیقات و فناوری کشور افزود: خوشبختانه ما دستاورد مناسبی در مورد لایحه بودجه سال آینده داشتیم و با توجه به اینکه نگاه مثبتی به امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری وجود دارد، تصمیم گرفته شد این بخش تقویت مناسبی شود.

او گفت: در سال آینده بودجه دانشگاه ها نسبت به سالجاری بیش از ۴۴ درصد افزایش یافته است. این موضوع سبب خواهد شد قدرت مانور دانشگاه‌ها پس از پرداخت حقوق اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی بالا برود تا بتوانند به فعالیت های پژوهشی خودشان هم بپردازند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ با توجه به افزایش هزینه‌ها در تنگنا قرار داشتیم اما با بودجه سال ۱۴۰۰ این تنگنا برداشته شده و وضعیت بسیار مناسب تری در بخش خارج از حقوق یعنی بعد از اینکه حقوق را پرداخت کنیم در دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

میرزا بزرگ ادامه داد: پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فن آوری نیز با توجه به موضوع کرونا و تولید سایر ملزومات کووید ۱۹ بسیار فعال بودند.

او گفت: امسال تصمیم گرفته شد که اعتبارات پژوهشگاه‌ها و پارک‌ها تقویت شود.

وی افزود: بودجه پارک‌ها برای سال ۱۴۰۰ نسبت به سالجاری ۳۴ درصد و حدود ۲۷ درصد بودجه پژوهشگاه ها افزایش یافته است.

میرزابزرگ تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت پژوهشگاه ها و پارک‌ها کمی متفاوت از دانشگاه‌ها است، این افزایش می تواند تاثیری زیادی در فعالیت های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه پارک‌ها و پژوهشگاه‌ها داشته باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  بافت سنتی سیاه‌چادر در ریگان