برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رونمایی از ۸۸ طرح فناورانه در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

به گزارش ایرنا، عبدالحسین رحیمی روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری نمایشگاه های هفته پژوهش افزود: برگزاری این نمایشگاه ها نشان دهنده فعالیت مستمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری است. در این هفته ما کامیابی ها و توفیقات خود را در حوزه های پژوهش، فناوری و نوآوری مورد ارزیابی قرار می دهیم و در صورت وجود ضعف آن را برای سال های بعد مرتفع خواهیم کرد.  

وی با تاکید بر اینکه بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در وضعیت حاد کرونایی آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: ما تصمیم بر برگزاری حضوری این نمایشگاه داشتیم ولی به دلیل شدت یافتن این بیماری تصمیم گرفتیم که به صورت مجازی اقدام به برگزاری این دوره از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کنیم، در این دوره تلاش شد که از رونق این هفته به دلیل مجازی بودن آن کاسته نشود.

رحیمی بیان کرد: در سامانه ای که برای هفته پژوهش پیاده سازی شده است، ۲۶۰۰ فناوری در آن بارگزاری شد که پس از داوری های اولیه ۱۴۰۰ طرح شایسته ارزیابی های دقیق تر شدند. پس از ارزیابی ها در مرحله دوم از میان ۱۴۰۰ طرح، ۸۸ طرح برای رونمایی انتخاب شدند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بیشترین طرح های ارسال شده به این دوره از نمایشگاه مربوط به استان تهران با ۶۱۲ طرح و پس از آن استان مازندران با ۲۲۲ طرح و استان گیلان با ۲۱۴ طرح قرار دارند و استان های اصفهان، اردبیل، گلستان و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

  آغاز بازرسی از شرکت‌های توزیع کالاهای بهداشتی

به گفته وی در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش ۶۹ دانشگاه، ۳۵ پارک علم و فناوری، ۱۸ پژوهشگاه، ۱۵ مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه های اجرایی حضور دارند و ۱۲۶ طرح از شرکت های خصوصی، ۱۲۸۷ طرح از دانشگاه ها، ۵۴۰ طرح از پارک های علم و فناوری، ۳۸۶ طرح از مراکز رشد و ۲۴۸ طرح از پژوهشگاه ها ارائه شده است.  

رحیمی گفت: شناسایی و شناساندن نخبگان و پژوهشگرانی که بیشترین اثرگذاری را در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت داشته اند، از برنامه های جدید بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار است و علاوه بر آن ما در هفته پژوهش سال جاری بیشترین توجه را به حوزه علوم انسانی داشتیم و برنامه های متعددی از پنجشنبه هفته گذشته تا پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود.  
به گفته وی این نمایشگاه از روز ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)