برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امروز؛ آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ایرنا، متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۱۶ آذرماه با مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کردند.

این مهلت تا پایان امروز ۲۳ آذرماه ادامه دارد.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تا امروز ٢١٥ هزار و ۹۲۹ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند.

فاطمه زرین آمیزی اعلام کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای پنج شنبه و جمعه ۶ و ۷ خردادماه آینده برگزار می شود.

دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون نیز در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.

هزینه ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۰ هزار تومان است و داوطلبانی که رشته های شناور یا دوم را هم انتخاب می کنند، موظف به پرداخت ۹۰ هزار تومان دیگر هستند.

انتخاب دانشگاه های غیردولتی و پیام نور هم به طور مجزا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

هم زمان با آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، متقاضیان علاقه مند می توانند با برگزاری این آزمون، در نخستین مرحله از بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شرکت کنند.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ ثبت نام کنند. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی، باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارایه دهند.

  نکات کرونایی برای داوطلبان کنکور۹۹

نحوه گزینش نهایی

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، گزینش نهایی در هر یک از مجموعه های امتحانی از بین داوطلبانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوط انجام می شود.

برای دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی ارشد، حداکثر معادل ۱۰ درصد ظرفیت در هر کد رشته محل تحصیلی دوره بالاتر، بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص داده می شود.

گزینش نهایی بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی انجام می شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)