برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه صندوق نوآوری اوایل سال آینده پایان می‌یابد

مهدی کشمیری روز سه شنبه در مراسم امضای توافق نامه هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های فناورانه پارک های علم و فناوری که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: ظرفیت های کاری که در این صندوق ایجاد شده نیازمند حمایت دولت و به خصوص تامین سرمایه این صندوق در سال آینده است.

وی ادامه داد: غفلتی در تعیین سرمایه این صندوق در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رخ داده است، طبق این لایحه اوایل سال آتی ظرفیت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی به نقطه پایانی خود می رسد و برای تامین مالی به حمایت دولت نیاز است.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری وشکوفایی از این مطلب ابراز تاسف کرد که به بند تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی که در قانون شرکت های دانش بنیان نیز آمده از سال ۸۹ به این طرف و نیز تامین منابع از صندوق توسعه ملی توجه کافی نشده است.

کشمیری گفت: همچنین تخصیص سه هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه صندوق که از سوی  سازمان برنامه و بودجه اعلام شد باید همه در دولت پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس ماده ۴ اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه اولیه صندوق، مبلغ ٣٠ هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است که از طریق حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی در حداکثر سه سال، تأمین و پرداخت می شود اما به گفته مسوولان این صندوق سرمایه مشخص شده برای صندوق به طور کامل پرداخت نشده است.

امروز فرصت مناسبی برای تغییر نگرش‌ها است

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تغییر نگاه ها و رویکرد ها که در این صندوق اتفاق افتاده و ظرفیت هایی که برای وزارت علوم ایجاد شده، فرصت مغتنمی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و کارهای فناورانه است.

کشمیری بیان کرد: اجرای طرح هم سرمایه گذاری با پارک های علم و فناوری از ٢ ماه پیش آغاز شد و در این رویداد طرح هایی از سوی پارک های علم و فناوری به صندوق نوآوری ارایه شد که در نهایت هفت طرح برای هم سرمایه گذاری انتخاب شدند.

  رویداد جدولیم در موزه علوم و فناوری شروع به کار کرد

وی همچنین گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان تنها نهاد مالی تامین کننده شرکت‌های دانش بنیان است که به منظور کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و کاربردی کردن دانش از طریق ارایه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، در رویداد امضای قرارداد هم سرمایه گذاری هفت طرح پارک های علم و فناوری برگزیده شدند. ۱۷ پارک ۳۵ طرح فناورانه به دبیرخانه این صندوق ارسال کرده بودید که پس از انجام مراحل بررسی و غربالگری آنها هفت طرح با رقم سرمایه گذاری ۴۴.۶ میلیارد تومان برای طرح هم سرمایه گذاری برگزیده شدند که امروز قرار دادهای آن میان صندوق و پارک‌های علم و فناوری منعقد شد.

رقم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های پذیرش شده ۳۵ میلیارد تومان است. تولید صنعتی حلال GS۴ از پارک علم و فناوری مازندران، طرح مرکز خدمات امنیت شبکه مدیریت شده از پارک علم و فناوری یزد، محصولات آرایشی و بهداشتی با منشا گیاهی از پارک علم و فناوری هرمزگان، تولید ادوات تراش لیزری با دقت زیرمیکرون از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله طرح های برگزیده هستند.

طرح های زیبال از دانشگاه تهران، آمیار ۲۴ از سوی پارک علم و فناوری قم، تولید لوله‌های خونگیری وکیوم PET با ظرفیت سالانه ۱۰۷ میلیون عدد از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از دیگر طرح های منتخب از بین طرح های ارسالی پارک های علم و فناوری هستند که امروز قرارداد بین آنها و این صندوق منعقد شد.

همچنین در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۹، سه هزار میلیارد تومان معادل سه میلیارد دلار به عنوان سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان دیده شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)