برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دانشگاه سمنان جزو برترین‌های کشور در شاخص پژوهش است

به گزارش ایرنا، مسعود نصیری روز سه شنبه در آیین نجم یا نکوداشت جایگاه محققان دانشگاه سمنان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری افزود: طبق رتبه بندی ISC دانشگاه سمنان رتبه ۱۳ را کسب کرد و در بخش پژوهش رتبه هشتم را به دست آورد و این افتخار بزرگی است و نباید به عنوان یک عدد از کنار آن عبور کنیم.
رییس دانشگاه سمنان با بیان اینکه پژوهش راهی برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق های درخشان است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران است .
وی با بیان اینکه پژوهش عامل مهمی در تولید دانش ، دانایی و پیشرفت جوامع انسانی است اضافه کرد: میزان پژوهش های انجام شده در جامعه ، شاخص توسعه‌یافتگی آن جامعه است و دانشگاه سمنان با به‌کارگیری تمام ظرفیتها، شعار هفته پژوهش را سرلوحه فعالیتهای علمی خود قرار داده و در مسیر پژوهش و تحقق جهش تولید گام برداشته است.
نصیری با یادآوری شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان ” پژوهش ، فناوری در خدمت جهش تولید ” تصریح کرد : درج نام دانشگاه سمنان در نظام های معتبر علمی ملی و بین المللی و اهتمام ویژه دانشگاهیان دانشگاه سمنان در روزهای شیوع کرونا از جمله فعالیتهای دانشگاه سمنان در جهت تحقق شعار هفته پژوهش است .
رییس دانشگاه سمنان تاکید کرد : اعضای هیات علمی در سال پژوهشی پیش رو باید در راستای برنامه راهبردی حرکت کنند و تلاش خود را برای افزایش قراردادهای پژوهش و فناوری که در دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته افزایش دهند .
رییس دانشگاه سمنان ادامه داد : با تمام توان از پژوهشگران برتر دانشگاه حمایت می شود و در این بین داشتن برنامه پژوهشی برای کلیه استادان و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت از دیگر مواردی است که باید از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان مورد توجه قرار گیرد .

  پل طبیعت، جاذبه گردشگری یا پتکی بر پیکر میراث فرهنگی دزفول

۶ پژوهشگر دانشگاه سمنان، طبق پردازش‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در بین یک درصد پژوهشگران پر استناد دنیا قرار گرفتند و نام این دانشگاه، بر اساس روش‌شناسی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در بین دانشگاه‌های پراستناد یک درصد دنیا قرار گرفت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)