برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

واکسن‌های چینی آماده دریافت مجوز تولید شدند

به گزارش رویترز، به گفته ژنگ ژونگ‌وی اطلاعات مربوط به فاز سوم این واکسن‌ها در دست بررسی است و اگر این داده‌ها، معیارهای لازم را داشته باشند، سازمان‌های نظارتی مجوز تولید انبوه آن‌ها را به صورت مطلق یا مشروط صادر می‌کنند.
این کشور برنامه واکسیناسیون عمومی را در ۲ مرحله اجرا می کند. در مرحله اول این برنامه، گروه‌های دارای ریسک بالا در طول فصل زمستان و بهار سال آینده واکسینه می شوند. در مرحله دوم این واکسن به صورت عمومی وارد بازار می‌شود.
گروه دارای ریسک بالا دربرگیرنده افرادی است که در خط مقدم مشاغل بهداشتی و خدمات اجتماعی قرار دارند. این افراد شامل کارکنان بخش بهداشت و سلامت، کارکنان اماکن عمومی مانند ترمینال‌های مسافرتی، گمرکات، خطوط هوایی، حمل و نقل عمومی و بازارهای عمومی هستند.

ایمن‌سازی این افراد سد محکمی را برابر شیوع ویروس در سطح جامعه ایجاد می‌کند. مرحله دوم واکسیناسیون در پایان بهار آغاز می شود و سایر اقشار جامعه واکسن را دریافت می کنند.
این کشور استفاده اضطراری از چندین واکسن تولید داخل را آغاز کرده است و تاکنون بیش از یک میلیون نفر واکسینه شده‌اند.
ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید ۱۹ فایزر را تأیید و شروع به واکسیناسیون کرد.

  فضایی برای تعامل بیشتر در مسابقه دانش آموزی نور

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)