برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شرکت‌های خلاق می‌توانند در بودجه ۱۴۰۰ در کنار دانش بنیان‌ها قرار گیرند

 امیرحسین بانکی پور فرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های خلاق بدون شک این ظرفیت را دارند که از بودجه سال ۱۴۰۰ بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: شرکت‌های خلاق حوزه‌های بسیاری را مانند صنایع دیداری و شنیداری تحت پوشش قرار داده‌اند، برخی از این حوزه‌ها مانند استحصال مواد موثره گیاهان دارویی بسیار فناورانه و پیچیده است به همین علت فعالیت این شرکت‌ها شباهت بسیاری به نوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و وجه مشترک هر دو نوع شرکت نوآوری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن تاکید بر گردش مالی بالا و ظرفیت‌های فراوان شرکت‌های خلاق گفت: در لایحه بودجه سال آینده به فرمان رهبر معظم انقلاب بودجه ارزی قابل توجهی برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه پیش بینی شده است، به همین دلیل شرکت‌های خلاق مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که دارای طرح‌ها و پروژه‌های نوآورانه هستند، براساس قانون می‌توانند از بودجه در نظر گرفته شده برای طرح‌های نوآورانه بهره‌مند شوند.

بانکی پور فرد ضمن توضیح در مورد اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآورانه در راستای درون‌زایی اقتصاد، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۷۰ میلیون یورو، منابع ارزی به طرح‌های نوآورانه اختصاص یافته است و شرکت‌های خلاق دارای طرح‌های نوآورانه شاخص و قابل قبول از نظر قانون نیز می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، وی همچنین گفت: در این لایحه بیش از ۳۰ میلیون یورو به کارخانه‌های نوآوری تخصیص یافته است و کارخانه‌های نوآوری فعال در حوزه صنایع نرم و خلاق نیز می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

  دانشگاه علوم پزشکی ایران از ایده بازارهای حوزه سلامت حمایت می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: براساس لایحه بودجه سال آینده در صورت نبود اشکال قانونی و ماهوی، می‌توان شرکت‌های خلاق به ویژه شرکت‌های خلاق فناور را زیرمجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کرد تا این شرکت‌ها نیز از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

بانکی پور فرد ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند با ارایه مستندات و طرح اختصاصی خود در زمینه شرکت‌های خلاق به کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، منابع لازم برای این شرکت‌ها را در بودجه ۱۴۰۰ جذب کند و نام این شرکت‌ها را در طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار این شرکت‌ها قرار دهد.

به گزارش ایرنا، دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را با سقف ۲ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.
 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)