برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تشکیل بارانداز تخم‌مرغ در استان‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی 

« محمدرضا طلایی» روز دوشنبه در حاشیه  بازدید از بندر چابهار برای تخلیه نهاده های دام و طیور در کنفرانس خبری به شکل مجازی افزود: ما هیچ افزایش قیمت تخم‌مرغ را قبول نداریم و هیج دلیلی برای گران فروشی این کالا در بازار نیست.

به گفته وی، اکنون شرکت پشتیبانی امور دام بحث تنظیم بازار تخم مرغ را برعهده گرفته و اعتقاد داریم که تخم مرغ باید با نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: درحال حاضر تخم مرغ درب واحدهای تولیدی با نرخ مصوب خریدرای می شود بنابراین هر گونه افزایش قیمت روی این محصول بیانگر گران فروشی است.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کنندگان ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: اکنون تخم مرغ با نرخ های مصوب توسط میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای در حال توزیع است.

جزییات تشکیل بارانداز تخم مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی با تشکیل باراندازهایی در سراسر کشور، روش توزیع تخم مرغ تغییر می یابد.

وی اظهارداشت: براساس ایجاد این باراندازها در استان ها اصناف می توانند با معرفی نامه و تاییدیه از وزارت صنعت و معدن تخم مرغ با نرخ مصوب تامین و عرضه کنند.

طلایی با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ توسط عده ای دلال و سودجو نامتعادل شده است، افزود: کمبودی در تولید تخم مرغ رخ نداده است، زیرا تا یک ماه گذشته این محصول به کشورهای هدف صادر می شد.

وی تصریح کرد: هر ساله در نیمه دوم سال به دلیل سرمای هوا علاوه بر افزایش مصرف، برخی اقدام به نگهداری تخم مرغ می کنند که همین امر در نامتعادل شدن بازار این محصول اثرگذار است اما با این وجود در تولید و تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور با نرخ مصوب هیچ مشکلی وجود ندارد.

  برگزاری کنکور داوطلبان کرونایی در ۳ بیمارستان تهران

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره گران فروشی برخی فروشندگان بر مبنای کیفیت تخم مرغ، گفت: اکنون برخی مغازه داران و خرده فروشی ها به دلیل روند قیمت گذاری و اختلاف نرخ تخم مرغ معمولی و بسته بندی اقدام به گران فروشی می کنند.

وی افزود: به هر حال تخم مرغ بسته بندی به دلیل درجه بندی و هزینه های بسته بندی دارای تفاوت قیمت اندکی با تخم مرغ معمولی است، اما این بدان معنا نیست که عده ای از این وضعیت  سوء استفاده کنند. 

طلایی با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی سرعت نظارت را در بازار افزایش داده اند، گفت: در صورت ارایه هر گونه گزارشی مبنی بر گران فروشی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان پیگیری و با متختلفان برخورد قانونی می شود.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی اموردام کشور برای توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب محدودیتی درعرضه این محصول به میادین میوه و تره بار و فروشگاه ای زنجیره ای و اصناف مورد تایید وزارت صنعت و معدن ندارد.

به گزارش ایرنا، طبق بررسی های میدانی اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار بیش از  ۴۰ هزارتومان است این درحالیست که تخم مرغ شانه ۳۰ تایی معمولی در خرده فروشی ها موجود نیست.

براساس آمارها سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد که هر ساله بخش مازاد آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

طبق گفته مسئولان، تا ابتدای آذرماه جاری تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می شد که اکنون حدود یک ماه است که در صادرات این محصول ممنوعیت ایجاد شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)