برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آیین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری شامل هنرمندان صنایع دستی هم می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، هیات دولت در جلسه یکشنبه (۳۰ آذرماه ۹۹ ) که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد، آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تصویب شد. بر اساس این آیین نامه «شاغلان فرهنگی، هنری و رسانه ای که تولیدکننده آثار و خدمات مربوطه بوده و درآمد اصلی خود را از این طریق تأمین می کنند، در زمره اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما قرار می گیرند.»

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از میراث آریا، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته است: در این آیین‌نامه هنرمندان صنایع‌دستی هم قرار دارند و مصوبه هیات دولت شامل آن‌ها نیز می‌شود. به امید خدا با این آیین‌نامه بتوانیم مشکل بیمه بیکاری هنرمندان صنایع‌دستی را حل کنیم.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان از جمله هنرمندان صنایع‌دستی در جلسه روز یکشنبه ( ۳۰ آذر ۹۹) هیات دولت به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: هیات دولت آیین‌نامه اجرایی بند (ح) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، موضوع بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و معاش آن‌ها تصویب کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: براساس این آیین‌نامه شاغلان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که تولیدکننده آثار و خدمات مربوطه بوده و درآمد اصلی خود را از این طریق تأمین می‌کنند، در زمره اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و صدا و سیما قرار می‌گیرند.

مونسان بیان کرد: منابع مقرری بیکاری از طریق مشارکت دولت، کمک‌ها یا سایر درآمدهای قانونی دولت تأمین می شود. همچنین به موجب آیین نامه مذکور، شرط بهره‌مندی از مقرری بیکاری حداقل داشتن یک سال سابقه پرداخت حق بیمه، قبل از تاریخ درخواست در سامانه مقرری بیکاری است.

  دانلود آهنگ آرام جانم میرود حمید هیراد

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه هیات وزیران در آیین نامه اجرایی بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، منابع مقرری بیکاری از طریق مشارکت دولت، کمک ها و یا سایر درآمدهای قانونی دولت تأمین می شود.

همچنین به موجب آیین نامه مذکور، شرط بهره مندی از مقرری بیکاری حداقل داشتن یک سال سابقه پرداخت حق بیمه، قبل از تاریخ درخواست در سامانه مقرری بیکاری می باشد. این مدت جزو سوابق پرداخت بیمه محسوب نمی شود و فرد در دوره مقرری بیکاری نیز می تواند نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)