برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۱۱.۳ میلیارد ریال وام خسارت کرونا در بخش گردشگری استان سمنان پرداخت شد

محمد طاهریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۵۶ پرونده در سه رسته‌ صنایع‌دستی، تاسیسات گردشگری مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان‌ها، هتل‌ها و مراکز خدمات رفاهی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا، در استان سمنان از طریق ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کارا تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از ۱۵۶ پرونده تشکیل شده برای دریافت تسهیلات جبران خسارت‌های شیوع کرونا از ابتدای امسال تا کنون،  ۷۸ پرونده با پرداخت ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال به سرانجام  رسید و پرونده‌های دیگر نیز در حال طی مراحل اداری برای دریافت تسهیلات است.

وی ادامه داد: نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد است و متقاضیان می‌توانند اقساط ۲۴ ماهه را با چهار ماه تنفس از زمان دریافت تسهیلات پرداخت کنند.

طاهریان تصریح کرد: از مجموع ۷۸ پرونده که تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت شد، ۲۲ پرونده مربوط به دفاتر خدماتی، مسافرتی، گردشگری و زیارتی، سه پرونده مربوط به تاسیسات گردشگری و ۵۳ پرونده مربوط به مراکز تولید و عرضه صنایع دستی بود.
معاون سرمایه‌گذاری، گردشگری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تسهیلات پرداختی علاوه بر جلوگیری از تعطیلی تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی، پایداری اشتغال را در استان رقم زد.

 ۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بوم گردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر و ۳۱ دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری در استان سمنان وجود دارد.

براساس آخرین گزارش، در سال گذشته تاسیسات گردشگری در استان سمنان بیش از یکهزار فرصت شغلی ایجاد کردند.

  گواهینامه بین المللی بدون مراجعه حضوری صادر می شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)