برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

امسال ۱۰ میلیارد تومان گل و گیاهان زینتی از نوشهر به خارج صادر شد

جواد خلدنوش روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که این میزان صادرات گلدان گل و گیاهان زینتی از نوشهر نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش نشان می دهد.

وی میزان صادرات مدت مشابه سال گذشته را ۱۳۸ هزار و ۵۸۱ گلدان اعلام کرد و افزود که علت کاهش هم شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها بوده است .

خلدنوش از بهبود شرایط طی چند ماه اخیر خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میزان صادرات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر مقصد صادراتی گل و گیاه  زینتی این شهرستان را کشورهای ارمنستان، گرجستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی کرد.

صادرات پنج هزار تنی کیوی 

وی همچنین از صادرات پنج هزار ۵۰۱ تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت که صادرات این محصول هم ۳۴ درصد کاهش داشته است.

خلدنوش مقصد صادرات کیوی نوشهر را هم هندوستان، روسیه، عراق و کشورهای آسیای میانه معرفی کرد.

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ، مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه از این اراضی حدود هفت میلیون تن محصول از جمله برنج، مرکبات، کیوی، گل گیاه ، انواع آبزیان و دام وطیور برداشت می شود.

مازندران در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم را دارد و ۱۱ درصد ارزش افزوده اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد و از این نظر حائز رتبه اول است. 

استان مازندران دارای سه بندر فعال در نوشهر ، فریدونکنار و امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خود در دریای خزر است.

  جزییات ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)