برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رفع مشکلات ۲ جاذبه گردشگری بیرجند در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) از پیگیری جدی برای رفع مشکلات ۲ جاذبه گردشگری در بیرجند خبر داد.

ناصر خوش خبر گفت: در جریان بازدیدهای اخیر استاندار از چند جاذبه گردشگری شهر بیرجند، درخصوص موانع و مشکلات این بناها نیز صحبت شد.

وی ادامه داد: در بازدید از خانه شریف واقع در بافت تاریخی شهر بیرجند در خیابان حکیم نزاری، وضعیت معابر ورودی این خانه تاریخی نامطلوب ارزیابی شد که استاندار دستورات لازم را برای رفع این مشکل ارائه کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طی جلسه‌ای با شهردار و رییس شورای اسلامی شهر بیرجند، این موضوع پیگیری و مقرر شد شهرداری، معابر ورودی خانه شریف را از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ بهسازی کند.

وی به بازدید استاندار خراسان جنوبی از بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان در روستای چهارده بیرجند اشاره کرد و افزود: در این بازدید به وضعیت کیفیت آب شرب روستا اشاره شد.

خوش خبر اظهار داشت: بنا به اطلاعات ارائه شده، آب شرب این روستا از سه قنات تامین می‌شود که براساس اعلام مرکز بهداشت شهرستان، آب یکی از این قنات‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست و بخش عمده این مشکل به جهت روباز بودن کانال‌های انتقال آب است.

وی گفت: طی جلسه‌ای با حوزه‌های متولی مقرر شد مسیر انتقال آب لوله‌گذاری شود و با انسداد راه‌های دسترسی آب قنات و انتقال آب به مخزن و کلرزنی آن، کیفیت آب ارتقا پیدا کند. 

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه پنجم دی ماه از خانه شریف، اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چهارده و باغ و عمارت اکبریه بیرجند بازدید کرد. 

خانه شریف یکی از بناهای تاریخی بیرجند است که به دلیل ارزش‌ معماری خاص، سال ۱۳۸۰ با شماره ‎ ۴۵۰۵در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی استان نیز در چهار کیلومتری شهر بیرجند در روستای چهارده و ارتفاعات باقران در حال احداث است.

  نخستین دوره شتاب‌دهی تیم‌های استارتاپی حوزه سالمندان برگزار می‌شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)