برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فرهنگ گردشگری در جامعه نهادینه شود

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در نشست مشترک با سید محمدرضا موالی‌زاده،دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، مدیران این مجموعه و بخش خصوصی مرتبط که در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ افزود: همکاری مشترک در سطح کلان، امکان دستیابی به هدف نهادینه شدن فرهنگ گردشگری در بطن جامعه، خانواده‌ها، جوامع محلی، دستگاه‌های اجرایی و عمومی فرابخشی و تاثیرگذار در این امر را به دنبال خواهد داشت.
وی به تلاش اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر تهیه سند و برنامه ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام به طور حتم موثر است ولی برای دستیابی به هدف والاتر لازم است این سند انتظارات ۲ بخش از یکدیگر را احصاء و در چارچوب همکاری مشترک به کار ببندد.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین به تشریح اقدامات انجام شده این وزارتخانه به منظور توسعه گردشگری مذهبی پرداخت و تعامل با شورای فرهنگ عمومی کشور را سبب تحقق دستاوردهای متنوع در زمینه فرهنگ‌سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و اقدامات زیربنایی در صنعت گردشگری عنوان کرد.   

 همچنین در این نشست سید محمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز ضمن معرفی ساختار و بخش‌های مختف شورا به اقدامات و چشم‌اندازهای پیش رو این حوزه در بخش‌های مختلف پرداخت و از صنعت گردشگری به عنوان ابزاری برای انتقال و توسعه فرهنگ از اصلی‌ترین نیاز مهم فردی و فرهنگی و همچنین دارای آثار مختلف و تاثیرگذار نام برد.  
وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی تاکنون ۱۲ سند را تصویب کرده است. ۶ سند دیگر نیز در دست تدوین و تصویب است و پیش‌بینی می شود بالغ بر ۲۰ سند دیگر تا پایان این دوره محقق شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تهیه برنامه ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی را بستری برای سند همکاری میان شورای فرهنگ عمومی و وزارت گردشگری عنوان کرد تا اقدامی عملیاتی در راستای توسعه گردشگری مذهبی و زیارت رقم خورد.

  استارتاپ‌ها برای رفع نیاز مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها به میدان آمدند

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)