برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کرونای انگلیسی به کره جنوبی رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت سئول روز دوشنبه اولین موارد ابتلا به کرونای انگلیسی را در میان شهروندان این کشور تایید کرد.

این گونه جدید که گفته می شود سرعت انتقال آن نسبت به گونه‌های قبلی ۷۰ درصد بیشتر است، سه نفر را که ۵ روز پیش از لندن به کُره جنوبی بازگشته‌اند، مبتلا کرده است.

انتشار خبر ورود کرونای انگلیسی به کره جنوبی، با وعده مقامات این کشور برای افزایش تلاش‌ها در راستای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی همراه بوده است.

دولت سئول بابت تعلل برای تهیه واکسن تحت فشار است و آن گونه که از خبرها برمی‌آید واکسیناسیون با فاصله زمانی زیاد از آمریکا و اتحادیه اروپا، در چهار ماهه نخست سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

انگلیس روز ۱۴ دسامبر  (٢٨ آذر)، گونه جدیدی از ویروس کرونا را به  VUI-۲۰۲۰۱۲/۰۱  شناسایی کرد که گفته می شود قدرت انتقال آن نسبت به سایر گونه ها ۷۰ درصد بیشتر است.

در آفریقای جنوبی نیز گونه جدیدی از ویروس کرونا موسوم به ۵۰۱.V۲، کشف شده است که بیش از گونه انگلیسی دچار جهش شده و اکنون ویروس غالب این کشور محسوب می‌شود.

سومین گونه از این ویروس نیز با عنوان P۶۸۱H در نیجریه شناسایی شده است. نوع جهش این ویروس با دو گونه قبلی متفاوت است و ظاهرا سرعت انتشار آن نیز از دو گونه جدید دیگر کمتر است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت مرغ در پی بروز کرونا