برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کتاب "تحلیلی بر بحران کووید ۱۹ در ایران و جهان" رونمایی شد

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در این مراسم رونمایی با یادآوری منحصر به فرد بودن ویژگی های کتاب تحلیلی بر بحران کووید ۱۹ در ایران و جهان، اظهار داشت: در نگارش این کتاب بیش از ۱۰۰ استاد و متخصص مشارکت داشته اند.

وی نگارش این کتاب را حاصل فعالیت های اتاق فکر ستاد مقابله با کرونای استان تهران عنوان کرد.  

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به شکل گیری اتاق فکر ستاد مقابله با کرونای استان تهران از نخستین روزهای بحران کرونا اشارت کرد و بسیاری از تصمیمات اجرایی ستاد را منتج از اندیشه ورزی ها و تحلیل های این اتاق فکر دانست.

زالی تاکید کرد: این اتاق فکر تجلی تجمیع و و همگرایی سترگی از اندیشه ورزان با نگاه بحران محور است که به گونه ای طراحی و بازمهندسی شده که نتایج حاصل از فعالیت های آن به واحد اجرایی متصل می شود.

وی درباره بخش های مختلف این کتاب توضیح داد: بخشی از این کتاب مربوط به مطالعات تطبیقی درباره کشورهایی است که در کنترل کرونا موفق عمل کرده اند.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین استفاده از فناوری های نوین و فناوری های جدید را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

زالی ادامه داد: در بخشی از این کتاب بحث چالش ها و تغییرات شگرف در حوزه آموزش به ویژه آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.

وی از پنجره نگاه مردم را از دیگر فصول این کتاب عنوان کرد و گفت: برای نگارش این مبحث از نتایج پنج دوره نظرسنجی از شهروندان تهرانی بهره گرفته شده است.

زالی با تاکید بر این که نگارش این کتاب به گونه ای است که برای عموم مردم قابلیت استفاده دارد، گفت: در عین حال به همه مسئولان، متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان توصیه می کنم این کتاب را مورد مطالعه قرار دهند.

وی همچنین از انجام اقدامات اولیه برای برتجمه و بین المللی سازی این کتاب خبر داد و استفاده از محتوای این کتاب را برای بسیاری از کشورها راهگشا و اثرگذار توصیف کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از بیش از ١٠٠ متخصصی که برای نگارش این کتاب بدون هیچ چشمداشتی تلاش شبانه روزی کرده اند، به ویژه دکتر حسین قناعتی رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی بحران کرونای استان تهران و دکترعلی ماهر قدردانی کرد.

  رویداد جدولیم در موزه علوم و فناوری شروع به کار کرد

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر ماهر با بیان اینکه فرایند تدوین این کتاب با دستور دکتر زالی آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های ستاد و لزوم مستندسازی آن ها، با همکاری واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی و همچنین روابط عمومی ابعاد گوناگون این کتاب نگاشته شد.

وی با بیان این که بیش از ۱۰۰ دانشمند و متخصص در زمنیه های گوناگون اپیدمیولوژی، اقتصاد، مدیریت، حقوق و … در نگارش این کتاب همکاری کرده اند، گفت: در این کتاب به جنبه های فرابخشی فعالیت های ستاد کرونای تهران نیز توجه شده است.

ماهر اظهار امیدواری کرد که این کتاب برای پژوهشگران در مسیر مبارزه با کرونا راهگشا باشد.

در ادامه این نشست، دکتر حسین قناعتی رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی بحران کرونای استان تهران با بیان این که هرکس یک نفر را نجات دهد، گویی جهان را نجات داده است، محتوای این کتاب را برای تصمیم گیری مسئولان و آگاهی مردم بسیار مفید و موثر خواند.

وی ادامه داد: محتوای این کتاب تنها مسائل بهداشتی نیست، بلکه به جنبه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی ناشی از کرونا نیز توجه شده است.

قناعتی با اشاره به آثار عمیق کرونا در ابعاد زندگی اجتماعی بشر، یادآور شد: بسیاری از صاحب نظران معتقدند می توان زندگی بشر در جهان را به دو دوره قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد.

وی با اشاره به تحولات عظیمی که کرونا در حوزه آموزش ایجاد کرده است، اظهار امیدواری کرد که این تحولات در آینده موجب عدالت در آموزش و گسترش علم شود.

قناعتی همچنین طرح محله محور شهید سلیمانی را حاصل بهره گیری از مبانی این کتاب عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ترجمه این کتاب می تواند امکان استفاده از تجربیات و مبانی مطرح شده در این کتاب را برای سایر کشورها نیز فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کتاب ” تحلیلی بر بحران کووید ۱۹ در ایران و جهان به کوشش بیش از یک صد تن از استادان، متخصصان و پزشکان دانشگاه های کشور و زیر نظر دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، دکتر قناعتی رییس اتاق فکر ستاد فرماندهی بحران کرونای استان تهران و دکتر ماهر نگاشته شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)