برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ریاضی‌دان ناسا در ۱۰۱ سالگی درگذشت

به گزارش پایگاه اینترنتی سی.بی.سی نیوز، ناسا در توییتی اعلام کرد که از درگذشت جانسون ریاضی دان مشهور این سازمان ناراحت هستیم و امروز صدو یکمین سال زندگی او و میراث عالی او را که باعث رفع موانع نژادی و اجتماعی شده است، گرامی می‌داریم. ما در ناسا، هیچ‌گاه شجاعت و قدرت رهبری وی را فراموش نخواهیم کرد. ما پیرامون میراث به‌جای مانده از جانسون کار خواهیم کرد و به طورخستگی‌ناپذیری به کار خود ادامه می‌دهیم تا به افرادی که در افزایش پتانسیل‌های انسانی سهیم هستند، کمک کنیم.

کاترین جانسون، یک فیزیکدان آمریکایی – آفریقایی بود که در اوایل به‌کارگیری رایانه‌ها با ناسا همکاری می‌کرد. وی به‌خاطر دقت در محاسبات فضانوردی معروف بود و دهه‌ها، کارهای فنی در ناسا انجام داد. در طول این زمان، مسیرهای پرتابی، زمان پرتاب‌ها و مسیرهای اضطراری برگشت بسیاری از پروازها از جمله اولین مأموریت‌های ناسا در برنامه مریخ با حضور «جان گلن» و «آلن شپرد» و در سال ۱۹۶۹ پرواز به ماه با «آپولو ۱۱» طی برنامه شاتل‌های فضایی را محاسبه می‌کرد.

محاسبات او برای موفقیت این مأموریت‌ها حیاتی بودند. جانسون همچنین محاسبات برای برنامه‌ریزی برای پرواز به کره مریخ را انجام داد. در سال ۲۰۱۵ جانسون موفق به دریافت نشان افتخار آزادی ریاست جمهوری شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  آزمون‌ دکتری نهم و کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مرداد برگزار می‌شود