برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شیوع بیماری‌ها و ناهنجاری‌های ژنتیکی در نوزادان IVF بیش از سایر نوزادان نیست

IVF (لقاح آزمایشگاهی) نوعی تکنولوژی تولید مثل است. این تکنولوژی شامل بازیابی تخمک ها و پرورش آن‌ها با اسپرم است.
میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک ICSI عمدتا ‌در مواردی به کار می‌رود که اسپرم از نظر تعداد، تحرک یا شکل کیفیت لازم را ندارد. در بعضی موارد هم که چندین مورد عمل IUI انجام شده و به نتیجه نرسیده است، از عمل میکرواینجکشن استفاده می‌شود.
دکتر افسانه شه بخش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: حدود نیم قرن است که زوج‌هایی از طریق این روش ها صاحب فرزند می‌شوند و تابحال گزارشی در خصوص ابتلاء بیشتر نوزادانی که از طریق میکرو اینجکشن یا  IVF  بدنیا می‌آیند، منتشر نشده است.
وی اظهار داشت: زوج‌هایی که از طریق میکرو اینجکشن یا IVF صاحب فرزند شده‌اند، نگران ابتلا به بیماری‌ها و ناهنجاری‌های ژنتیکی در فرزندان خود هستند که براساس مطالعات داخلی و خارجی، این نگرانی ها بی مورد است.
این متخصص زنان به انجام تحقیقات در این زمینه در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تابحال در مطالعات مراکز داخل کشور مواردی از بیماری های ارثی یا ژنتیک بیشتر در نوزادان از طریق میکرو اینجکشن یا  IVF  گزارش نشده است.

ایران از کشورهایی است که از چند دهه قبل روش IVF انجام می‌دهد
وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است دارای سابقه طولانی در روش IVF بوده و به عبارتی یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه است، گفت: حدود سه دهه است که این روش در کشور در حال انجام است و برخی از زوج های نابارور با استفاده از این روش صاحب فرزند شدند.
عضو تیم تخصصی مرکز تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: درصد موفقیت روش  IVF در ایران حدود کشورهای پیشرفته است که موفقیت بزرگی برای کشور محسوب می شود.

  ردگیری و جانمایی پشه‌های موذی با یک دستگاه جدید

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)