برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پذیرش تور گردشگری در خراسان جنوبی ممنوع شد

حسن رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ممنوعیت پذیرش تور به تمامی اقامتگاه‌های بومگردی، کمپ‌ها و سایر مراکز اقامتی تحت نظارت میراث فرهنگی اعلام شده است. 

وی اظهار داشت: به هتل ها و مهانپذیرهای استان نیز اعلام شده اگر مهمان پذیرش می کنند مطابق دستورالعمل بهداشتی اقدامات پیشگیرانه برای ضد عفونی این مکان‌ها انجام دهند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بازدید گروهی از موزه‌ها و آثار تاریخی تحت مدیریت میراث فرهنگی استان نیز ممنوع شده است گفت: برای مدیریت تفرجگاه‌ها نیز باید دستورالعمل از دبیرخانه ستاد مبارزه با کرونا اعلام شود که در صورت نیاز اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به حضور مردم در تفرجگاه‌هایی از قبیل بند دره بیرجند اظهار داشت: اگر تصمیم مسوولان ستاد مبارزه با کرونا ممنوعیت ورود به این مکان باشد پیش‌بینی لازم انجام خواهد شد ولی در عین حال ضد عفونی سرویس‌های بهداشتی و مکان‌های اسکان در تفرجگاه‌ها نیز انجام می‌شود. 

رمضانی ضمن تاثیر مضاعف ویروس کرونا بر صنعت گردشگری گفت: با شیوع این ویروس تعداد سفرها در کشور کم شده و ممنوعیت پذیرش تور در استان‌ها نیز بر اقتصاد این صنعت اثرگذار است. 

وی با بیان اینکه هنوز آمار از کاهش ورورد گردشگر به استان احصا نشده است تاکید کرد: تورهایی که برای این مدت کنسل شده به صورت کامل وجوه دریافتی پرداخت می‌شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همچنین با اشاره به شایعه‌ای مبنی بر پذیرش مسافرانی از قم در روستای جهانی خراشاد نیز گفت: این روستا از لحاظ صنایع دستی به حوزه میراث فرهنگی مربوط می‌شود ولی در چند روز اخیر پذیرش میهمان در اقامتگاه بومگردی این روستا نداشتیم و اوضاع در همه اقامتگاه‌ها تحت کنترل است. 

  نظام ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه از سال ۱۴۰۱ کلید می‌خورد

وی ضمن تاکید بر پرهیز از سفرهای گروهی اضافه کرد: ورود گردشگر خارجی نیز در حال حاضر به استان ممنوع شده است. 

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون نمونه‌هایی از استان خراسان جنوبی برای تشخیص احتمالی کرونا به مرکز کشور ارسال شده است و نتیجه دومین نمونه هم منفی اعلام شد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر (جمعه) اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: ۷۳ نفر در روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۴ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)