برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مرز چذابه باز شد؛ بازگشایی مهران از فردا

«روح الله لطیفی» به خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، مرز چذابه یک ساعت گذشته برای جابجایی کالای تجاری به عراق باز گشایی شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ملاقات مرزی بین مقامات گمرک ایران و عراق که در ساعت ۱۳ امروز (شنبه) انجام شد، توافق شد که این مرز از فردا (یکشنبه) درباره کالاهای تجاری مانند سابق عمل کند و مشکلی برای ارسال بار از این مرز وجود نداشته باشد.

توقف ۱۵۰۰ کامیون در مرز سومار

لطیفی همچنین گفت: در حالت عادی توان جابجایی ۱۵۰ کامیون در مرز سومار وجود دارد و برای تخلیه و بارگیری  ۱۵۰۰ کامیون در شرایط عادی به ۱۰ روز زمان نیاز است. حدود ۱۵۰۰ کامیون پشت مرز سومار منتظر این هستند تا طرف عراقی مجوز جابجایی کالا و ورود کامیون‌های عراقی را بدهد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این بار مربوط به کاشی و سرامیک است که از مبدا استان‌های مرکزی به خصوص یزد بارگیری شده افزود: فعلا انتظار داریم تجار برای جلوگیری از تراکم کامیون، بار جدیدی به سمت سومار ارسال نکنند.

مرزهای افغانستان باز است

لطیفی درباره وضعیت دیگر مرزهای کشور تصریح کرد: مرزها با افغانستان باز است و کالای تجاری جابجا می‌شود، این مرز تنها سه ساعت چند روز گذشته بسته بوده و با ملاقاتهای مرزی گمرکات دو طرف مشکل شده است.

وی تصریح کرد: از استان خراسان جنوبی و رضوی و همچنین سیستان و بلوچستان کالای تجاری با افغانستان تبادل می‌شود و  برای تردد مسافری نیز مشکلی وجود ندارد و تیم های پزشکی مستقر هستند.

لطیفی با بیان اینکه مرز چذابه برای تردد مسافری و تجاری تعطیل است ، افزود: مرز شلمچه برای کالای تجاری باز و مشغول فعالیت است.

  ۲۵ درصد داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت غایب بودند

وی همچنین با اعلام اینکه مرز پرویزخانه در کرمانشاه باز است، گفت: در خسروی فعلا ترددی نداریم.

سخنگوی گمرک با اشاره به مرزهای آذربایجان غربی اظهار کرد:طرف ترک به تعداد افرادی که قرنطینه بیمارستان صحرایی جا دارد مسافر و کامیون اتباع خودش را پذیرش می‌کند و بیمارستان صحرایی فقط ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد، این موضوع باعث تراکم کامیون و مسافر در مرز شده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۳۷۰ کامیون ترک و حدود ۱۸ مسافر در مرز بازرگان منتظر مجوز ورود به ترکیه منتظر هستند. امروز طرف ایرانی قرار است به آنها پیشنهاد دهد که شبکه بهداشت در گمرک بازرگان با جدیت بیشتری تمام اتباع ترکی که می‌خواهد از ایران خارج شوند را معاینه کرده و در صورت صدور گواهی سلامت دیگر در مسیر قرنطینه قرار نگیرند.

لطیفی همچنین اظهار کرد: برخی اتباع ایرانی در کشور امارات%E2%80%8C+متحده+%E2%80%8Cعربی”>امارات متحده عربی قصد بازگشت به ایران را داشتند که با ممنوعیت یک هفته‌ای مواجه شده بودند.

وی با بیان اینکه امروز ۶۵۰ مسافر از مسیر دریایی وارد کشور می‌شوند، افزود: آنها با شناور در بندر عباس پهلو می گیرند و تیم پزشکی نیز برای معاینه آنها در بندر عباس مستقر است. ظرفیت ورود مسافر به هرمزگان ۲۰۰ نفر است اما شرایط ویژه‌ای برای ورود این مسافران مهیا شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)