برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیرزن ۹۸ ساله چینی کرونا را شکست داد

به گزارش ایرنا از رسانه های چین، خانم هو ساکن شهر ووهان است و اوائل فوریه (۱۰ اسفند ۱۳۹۸) به خاطر داشتن تب همراه دختر ۵۵ ساله اش به پزشک مراجعه کرد که تشخیص داده شد هر دو مبتلا به کووید- ۱۹ هستند و ۱۳ فوریه (۲۳ اسفند) هر دو به بیمارستان «لی شن شان» منتقل شدند.

پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۱ اسفند خانم هو و دخترش پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند.

تا روز ۱۱ اسفند، نزدیک به ۲۰۰ نفر از بیماران «لی شن شان» ووهان درمان شده‌اند در حال حاضر نیز بیش از هزار بیمار در این بیمارستان تحت معالجه هستند.

بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا جدیدی است که از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تاکنون باعث مرگ حدود سه هزار تن در جهان شده است که بیشتر آنان در چین بوده‌اند.

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد اما قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛  مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند،  به سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

در ایران نیز تا ظهر امروز یکشنبه تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۹۷۸ نفر رسیده است در حالی که ۱۷۵ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۵۴ نفر فوت کرده‌اند.

  تأمین و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک کشور

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)