برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مقالات مشترک‌ دانشگاه‌ها و استادان ایرانی با دیگر کشورها افزایش یافته است

به گزارش روز یکشنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در دیدار با لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران با اشاره به اینکه کلیت جامعه علمی ایران خاطرات خوبی از استرالیا در ذهن دارد، اظهار داشت: استرالیا از لحاظ علمی پیشرفت‌های خوبی داشته و مسائل کاربردی خود و جهان را به خوبی دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های علمی خوبی به‌خصوص در ۱۵ سال اخیر به دست آورده است، افزود: جایگاه علمی دانشگاه‌های کشورمان در شاخص‌های علمی جهانی مشخص است؛ در سال‌های اخیر کاربردی کردن یافته‌های علمی  را در جامعه دنبال و مراکز رشد را در دانشگاه‌ها فعال کرده‌ایم.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استرالیا جامعه‌ای چند فرهنگی است، آمادگی پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها در زمینه تاریخ، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، مطالعات ایران شناسی، فلسفه و هنرهای اسلامی و ایرانی را نیز داریم.
وزیر علوم با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۳ پارک علم و فناوری در سراسر کشور فقط در مجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این پارک‌ها دانش آموختگان جوان و استادان ایرانی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند؛ ایران علاقه‌مند است دانش و فناوری خود را با بقیه کشورهای جهان به اشتراک بگذارد و بی‌نیاز از دیگر مراکز علمی دنیا نیستیم.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با کشورهای اروپایی، آفریقای جنوبی و آسیایی ابراز امیدواری کرد که روابط علمی بین دانشگاه‌های ایران و استرالیا از قبل بیشتر شود. افزایش همکاری‌ها می‌تواند به نفع هر دو کشور و جوامع علمی آنها باشد.
وزیر علوم با بیان اینکه در دیگر زمینه‌ها نیز ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌های ایران وجود دارد، گفت: سیاست ما این است که دانشگاه‌های ۲ کشور توافقاتی با هم انجام دهند؛ به امضا برسانند و ما دخالتی در آن نداشته باشیم و فقط نقش حامی و پشتیبان داشته باشیم.

  حضور ایران و بخش خصوصی گردشگری در نمایشگاه برلین

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)