برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مقام آمریکایی: دسترسی همگانی و ارزانی واکسن کرونا را تضمین نمی‌کنیم

 به نوشته تارنمای استیت نیوز، این مقام آمریکایی در نشست یک کمیته کنگره ایالات متحده درباره امکان دسترسی همگانی به این واکسن افزود: ما نمی‌توانیم قیمت واکسن ویروس کرونا را تعیین کنیم، زیرا می‌خواهیم بخش خصوصی برای تولید آن سرمایه‌گذاری کند.

 ایزر افزود: اولویت ما دسترسی به واکسن و درمان این بیماری کروناست و با تعیین بهای آن، نمی‌توانیم به این هدف دست یابیم.
او در ماه مه گذشته مدعی شده  بود ترامپ بیش از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا برای جلوگیری از افزایش بهای دارو تلاش کرده است.

تنها چند روز پیش از اوجگیری همه‌گیری ویروس کرونا، نزدیک به ۵۰ نماینده کنگره از کاخ سفید درخواست کرده بودند که شرکت‌های داروسازی را به ساخت هرگونه درمان ویروس کرونا با بهای منطقی ملزم کند.

اما ایزر گفته است که شمار نامشخصی از شهروندان این کشور به درمان این بیماری دسترسی نخواهند داشت.
او گرچه در شرایط کنونی خطر ابتلا به کرونا را برای شهروندان آمریکایی پایین دانست، اما گفت: شرایط ممکن است به سرعت تغییر کند و شاهد موارد بیشتری از ابتلا در کشورمان خواهیم بود. همانطور که اکنون افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور هستیم.

ساعاتی بعد از جان باختن نخستین مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ شامگاه شنبه ۱۰ اسفندماه برای مهار این ویروس مرگبار از تمدید اعمال محدودیت‌ سفر خبر داد.  

کنفرانس خبری ترامپ در مورد شیوع ویروس کرونا در حالی برگزار شد که یکی از ساکنان شهر «کینگ کانتی» در نزدیکی سیاتل، نخستین کسی بود که در آمریکا به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داد.  

کاخ سفید در حالی مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل در آورده که ارتش آمریکا در مورد خطرناک بودن این ویروس به نظامیان خود در سراسر جهان هشدار داده است.  
سی. ان. ان بامداد امروز(دوشنبه) گزارش داد: کرونا تاکنون دو قربانی در آمریکا گرفته است که یکی از آنان در ایالت واشنگتن سکونت داشته و پس از فوت او، مقام‌های ایالتی دستور دادند تا آژانس‌های مختلف دولتی برای مقابله با کرونا از «همه منابع لازم» استفاده کنند.

  افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات ایرانی به امارات

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۸۰ نفر افزایش یافته است.
در همین حال، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک گفت: نخستین مورد ابتلا به کرونا در این شهر، زنی است که به تازگی از سفر ایران بازگشته و اکنون در خانه‌اش قرنطینه شده است.

ترامپ روز شنبه تلاش کرد تا شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهد اما یک روز بعد اعلام کرد که این موضوع جدی است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد و نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، تاکنون به حدود ۶۵ کشور سرایت کرده و جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.
کره‌جنوبی و ایتالیا از کشورهایی هستند که پس از چین، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارند.
2023

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)