برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

کشف ۶ میلیون و ۴۰۰ ماسک احتکار شده

«عباس تابش» امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین وضعیت نظارت بر اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده گفت: از روز یکشنبه بازرسان سازمان حمایت در تمام واحدهای تولیدی شوینده، الکل، دستکش، ضد عفونی‌کننده و ماسک مستقر بوده و بر روند تولید این اقلام نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه بازرسان بر آن است که اقلام تولید شده حتما با حواله وزارت بهداشت تقدیم شبکه توزیعی که وزارت بهداشت تعریف کرده شود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به بازدیدهای صورت‌گرفته از واحدهای تولیدی بیان کرد: بازرسان تمام وقت در این واحدها مستقر هستند و بر روند تحویل اقلام بهداشتی بر شبکه توزیع نظارت می‌کنند.

وزارت بهداشت در توزیع اقلام بهداشتی تسریع کند

تابش با بیان اینکه بسیاری از واحدها به میزان بالا تولید تجهیزات پزشکی انجام داده و تولیدات آنها انبار شده است، از مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درخواست کرد که در صدور حواله و تحویل کالا به شرکت‌های پخش و شبکه‌های توزیع تسریع شود.

وی همچنین درباره احتکار اقلام مذکور گفت: همه اقلام مشمول اعلام موجودی است و هرجایی کالا موجود باشد اما در سامانه اعلام موجودی نباشد، مشمول احتکار می‌شود.

تابش همچنین خاطرنشان کرد: وزارت صنعت بر مبادی تولید اقلام پزشکی مانند ماسک و ضدعفونی‌کننده نظارت دارد اما وظیفه نظارت بر توزیع آن به وزارت بهداشت است.

اقلام بهداشتی ملزم به درج قیمت هستند

وی با اشاره به قیمت اقلام بهداشتی گفت: بخشی از تولیدات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما اقلام دیگری که در شبکه توزیع با قیمت‌تمام شده به فروش می‌رسد ملزم به درج قیمت هستند و در غیر این صورت، تخلف محسوب می‌شود.

  مدرس خیابانی:خبرنگاران رزمندگان مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن هستند

معاون وزیر صنعت تاکید کرد که پرونده‌های تخلف مربوط به اقلام بهداشتی بدون هیچ تعللی به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود.

نظارت بر اقلام بهداشتی باعث غفلت از بازار نمی‌شود

به گفته این مقام مسوول، نظارت بر اقلام اساسی در ایام نزدیک عید از ۵ قلم در هفته به ۱۵ قلم افزایش یافته و محصولات پزشکی نیز زیرمجموعه این کالاها قرار گرفته‌اند.

تابش با تاکید بر اینکه برای تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: البته آرامش نسبی بازار به این معنا نیست که آن را به حال خود رها خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر گفت: سیر نزولی این محصول آغاز شده و اکنون به کیلویی ۹۲ هزار تومان رسیده است. امروز در سطح شهر تهران ۸۵ واحد بازرسی حضور دارند و تمام کالاها تحت کنترل است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)