برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چین به ارسال کمک های بهداشتی به ایران ادامه می دهد

«ژائو لیجیان» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود در پکن افزود درپی شیوع کرونا در ایران کیت های آزمایش و مقداری تجهیزات پزشکی دیگر در اختیار ایران قرار گرفته و کارشناسان چینی نیز به ایران اعزام شده اند و از این پس نیز تا جایی که ممکن باشد به ایران کمک می کنیم.

وی از جامعه بین المللی نیز خواست که همکاری هایش را با ایران برای حراست از امنیت بهداشت عمومی جهانی افزایش دهد.


تحریم های ایران لغو شوند

این مقام چینی در مورد تحریم های آمریکا و اینکه دولت و ملت ایران در شرایط حساسی در مبارزه با کرونا قرار دارند، گفت: این تحریم های یکجانبه نه تنها کار را برای ایران سخت تر کرده بلکه کاملا غیرانسانی است.

وی بدون اشاره به نام آمریکا گفت: از طرف ذی ربط می خواهیم تا فورا تحریم ها علیه ایران را لغو کرده و مانع اقدامات ایران و تلاش های جهان برای مبارزه با همه گیری کرونا نشود.

اعزام کارشناسان چینی به تهران

ژائو در پاسخ به سوال دیگری درباره اعزام کارشناسان چینی به ایران افزود: این افراد از سوی صلیب سرخ چین در ۲۹ فوریه وارد ایران شده و با طرف ایرانی در حال تبادل و رایزنی تجربیات بوده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه اعزام این تیم باعث خرسندی ایران شده است تصریح کرد: این تیم در ایران با کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری هستند که مورد تقدیر این سازمان قرار گرفته است.


چین و ایران دو شریک راهبردی هستند

وی از چین و ایران با عنوان دو شریک همکاری راهبردی مشارکتی یاد کرد که هرگز اعتماد و حمایت متقابل و همبستگی خود را در هیچ شرایطی از دست نداده اند و افزود: با نگاه به آینده، بهترین کمک ها را مطابق با نیازهای ایران در اختیار تهران قرار داده و با این کشور همکاری و تبادل تجربه خواهیم کرد.  

  دانلود آهنگ فریدون آسرایی شور عاشقانه

این مقام چینی تصریح کرد: ضمن تقویت همکاری و تبادل تجربه با ایران با دیگر کشورها نیز در موضوع بهداشت جهانی همکاری می کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)