برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رایزنی‌های واعظی با نخست وزیر آذربایجان و وزیر تجارت ترکیه

محمود واعظی و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان، در این تماس تلفنی درباره راه‌های تسریع در حل و فصل مشکلاتی که بر اثر بیماری کرونا، در مسیر ترانزیت کالا و حمل و نقل ریلی ، دریایی و زمینی میان دو کشور ایجاد شده، گفت و گو کردند.

در چارچوب این گفت و گو قرار شد که به سرعت و ظرف دو روز آینده، بر اساس پروتکل  بهداشت و سلامت که تدوین و آماده شده است، این مشکلات حل و فصل و روند همکاری های تجاری و تزانزیتی مشترک تسهیل شود.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این گفت و گو همچنین از دستور رییس جمهوری کشورش برای اختصاص کالاهای مورد نیاز ایران برای مقابله با بیماری کرونا به ارزش ۵ میلیون دلار خبر داد.

واعظی همچنین در تماس تلفنی با رخسار پِکجان وزیر تجارت ترکیه درباره مشکلات کامیون‌های ترکیه‌ای که برای ورود به ایران در پشت مرزهای ترکمنستان مانده‌اند و همچنین حرکت کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان برای بارگیری کالاهای فاسد شدنی در بندر مرسین، گفت و گو و تبادل نظر کرد.

در این گفت و گو قرار شد مشکلات آن گروه از کامیون‌های حامل مواد فاسد شدنی طی فردا حل و فصل شود و روند حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور نیز در چارچوب پروتکل بهداشت و سلامت تداوم یابد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  طرح تولید بذور با فناوری بالا برای کاهش وابستگی به واردات این محصول