برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ورود دانشجویان علوم‌پزشکی تهران به عرصه تولید ماسک

شیوع ویروس کویید-۱۹ از اوایل اسفند ماه در کشور باعث شد تا بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستانی کشور با کمبود ماسک روبه رو شوند.

از این رو بسیاری از مراکز تولیدکننده ماسک تلاش شبانه روزی خود را به دستور مسئولان دولت و بر اساس نیاز کشور برای تولید ماسک آغاز کردند.

دانشجویان گروه نانوفناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این میان دست از تلاش برنداشته و در اقدامی داوطلبانه و شبانه روزی به تولید ماسک های تنفسی استاندارد N-95 روی آوردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور بیمارستان های امام خمینی (ره)، سینا، بهارلو، امیراعلم و آیت الله کاشانی را به عنوان بیمارستان های زیرمجموعه خود به درمان مبتلایان به این ویروس اختصاص داده است.

این دانشگاه همچنین ضمن به کارگیری تمامی نیروهای خود در صف مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران از دانش آموختگان خود نیز خواست تا نیروهای کمک رسان ملحق شوند.

در این باره مسلم بهادری رییس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، در پیامی از تمامی دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران خواست در کمک رسانی به ملت ایران برای مبارزه با بیماری کرونا بسیج شوند و به سیستم درمانی کشور یاری رسانند.

وی گفت: این روزها فرصت مناسبی است که از همکارانم در رشته های مختلف علوم پزشکی دعوت کنم در این جهاد عظیم و خطرناک دست یاری دهند. آنچه مسلم است خدمات پزشکی در این برهه از زمان بسیار ضروری و نیاز جامعه است.

بهادری افزود: لازم است با توصیه های بهداشتی لازم، هم برای درمان و هم برای پرستاری و همچنین کارهای آزمایشگاهی برای جلوگیری از بیماری کرونا قدم برداشته شود.

  فراخوان محققان برای ارایه مدل تشخیص نارسایی گفتاری با کمک یادگیری عمیق

همچنین کمیته خیریه بحران ها و حوادث غیرمنتظره دانشگاه علوم پزشکی تهران زیر نظر کمیته دانشجویی مقابله با کرونا نیز در فراخوانی از هموطنان خواست تا برای تهیه لوازم محافظتی فردی پزشکان و پرستان کمک رسانی کنند.

این کمیته برای استمرار تامین و توزیع تجهیزات محافظت فردی (ماسک، دستکش، عینک و لباس محافظ و…) برای کادر درمان در بحران بیماری کرونا تلاش می کند.

ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

طبق اعلام کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تا امروز هفدهم اسفند ماه بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)