برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مشکل کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه حل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، پیرو گفت و گوی تلفنی دو روز گذشته «محمود واعظی» و «رخسار پِکجان» درخصوص مشکلات کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه، وزیر تجارت این کشور، عصر روز یکشنبه در تماس تلفنی با رییس دفتر رییس جمهوری گفت که دستور حل مشکل عبور و مرور کامیون های ایرانی در مرزهای ترکیه با بلغارستان، گرجستان و یونان صادر شده است.

وی همچنین اظهار کرده است: کامیون های ایرانی مجوز یافته اند برای بارگیری راهی بندر مرسین شوند.

واعظی و خانم پکجان همچنین در این گفت و گوی تلفنی توافق کردند که پروتکل بهداشتی تهیه شده دو کشور، هر چه سریع‌تر امضا و نهایی شود تا با به این ترتیب وضعیت رفت و آمد کامیون های ایران به طور دائم به حالت عادی بازگردد.

واعظی روز جمعه در تماس تلفنی با رخسار پِکجان وزیر تجارت ترکیه درباره مشکلات کامیون‌های ترکیه‌ای که برای ورود به ایران در پشت مرزهای ترکمنستان مانده‌اند و همچنین حرکت کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه و بلغارستان برای بارگیری کالاهای فاسد شدنی در بندر مرسین، گفت و گو و تبادل نظر کرد.

در این گفت و گو قرار شد مشکلات آن گروه از کامیون‌های حامل مواد فاسد شدنی طی فردا حل و فصل شود و روند حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور نیز در چارچوب پروتکل بهداشت و سلامت تداوم یابد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ضرر سه هزار میلیارد تومانی گردشگری ایران از کرونا