برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

جوشانده پاکسازی ریه و تخلیه سموم، کشف طب چینی برای مبارزه با کرونا

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، خانم «تو یو یو» متخصص طب و داروی سنتی چین که به سبب کشف آرتمیسینین که با آن میلیون ها مبتلا به مالاریا نجات یافته اند، پنج سال پیش برنده نوبل شد اکنون نیز برای مقابله با ویروس کرونا از طب و داروی سنتی چینی استفاده می کند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین بر استفاده همزمان از طب غربی و چینی برای مقابله با بیماری تاکید کرد کمیته ملی بهداشت و سلامت چین نیز اعلام کرده است در تدوین برنامه درمان ویروس کرونا در چین، طب غربی و چینی هر دو مد نظر است.

با توجه به نشانه های بیماری کرونا از جمله تب، اسهال و بیقراری، متخصصان طب چینی، دارویی به نام «جوشانده پاکسازی ریه و تخلیه سموم» کشف کردند این دارو با چندین نوع ماده اولیه سنتی و معمولی طب چینی ساخته شده و پس از تست های بالینی، برای کمک به درمان مبتلایان کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق گزارش ها از میان ۳۵۱ مبتلا آزمایش شده با این دارو، دمای بدن ۱۱۲ تن از این افراد پیش از مصرف بیش از ۳۷.۳ درجه بود که دمای بدن ۵۱.۸ درصد این افراد یک روز پس از مصرف دارو، به حالت عادی کاهش یافت،  ۲۱۴ مبتلا نیز پیش از مصرف دارو سرفه می کردند که یک روز پس از مصرف دارو سرفه ۴۵.۷ درصد آنها نیز از بین رفت.

اکنون این نوع داروی چینی به طور گسترده در بیمارستان های کشور برای درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

  نوعی واکسن سل مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد

به علاوه، با توجه به نشانه های مبتلایان از جمله تب، سرفه، اسهال، احساس سنگینی قفسه سینه، درد عضلانی، بی خوابی و بیقراری، برای درمان آن ها از روش های مختلف طب چینی از جمله مصرف دارو، طب سوزنی، فشردن نقاط مشخص طب سوزنی استفاده می شود.

به علاوه، روش های دیگر طب چینی از جمله حرکات تای چی، ماساژ گوش و نواحی اطراف گوش و تمرینات تنفسی نیز برای کمک به بهبود مبتلایان در بیمارستان های استان هوبی مورد استفاده قرار گرفته است.

از بیمارستان های طب چینی سراسر کشور نیز نزدیک به ۵ هزار پزشک و پرستار به استان هوبی برای کمک به درمان مبتلایان اعزام شده اند طبق آمار در درمان ۷۵ درصد مبتلایان، طب و داروی سنتی چین مورد استفاده قرار گرفته است در دیگر استان های کشور این رقم به ۹۰ درصد رسیده است.

پزشکان چینی یک هزار سال گذشته در آثار پزشکی خود تجربیات یپشگیری درباره پیشگیری و مهار بیماری های واگیردار را عنوان کرده بودند در مقابله با سارس و آنفلوانزای تیپ A نیز طب و داروی سنتی چین نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)