برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آرامگر؛ نرم افزاری برای مدیریت استرس

رویدادهای تحصیلی، خانوادگی، شغلی و همین طور چالش های مربوط به سلامتی از مهمترین شرایط ایجادکننده استرس هستند. در این زمینه در ماه های اخیر با شیوع ویروس کرونا در جهان مواجه هستیم که شیوع این ویروس یکی از مهمترین عوامل ایجاد نگرانی در آحاد جامعه است؛ بنابراین کسب مهارت لازم برای مدیریت استرس یکی از مهارت های ضروری زندگی در شرایط کنونی است.

با پیشرفت فناوری های اخیر، موبایل های هوشمند و برنامه های کاربردی موبایل یکی از ابزارهای ارائه خدمات سلامت روان شناخته شده اند. در این زمینه یکی از اولین برنامه های کاربردی موبایل ویژه مدیریت استرس، اپلیکیشن موبایل آرامگر است. این برنامه ویژه کاربران فارسی زبان طراحی و تولید شده است.

ارائه تمام اطلاعات در زمینه اضطراب

آرامگر با هدف آگاهی در زمینه استرس، عوامل ایجاد کننده استرس، سنجش استرس و تعیین عوامل استرس زای کاربر و همچنین ارسال پیام های یاری رسان برای مدیریت استرس با توجه به سطح استرس کاربر طراحی شده است. پیام هایی در قالب ویدئو، فایل صوتی و متنی طراحی شده است و بنا به درخواست کاربر در ساعات مشخصی از روز برای وی ارسال می شود. بدین ترتیب مهارت های ذهن آگاهی و ریلکسیشن که از مهمترین مهارت های مدیریت استرس است، در کاربر تقویت می شود.

طراحی و توسعه این برنامه ماحصل پروژه تحقیقاتی مشترک دانشگاه شهید بهشتی (دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و دانشکده کامپیوتر) و صندوق حمایت از پژوهشگران ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

  ۲۲ تن کمپوست قارچ از دزفول به ارمنستان صادر شد

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)