برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

برگزاری بازارچه خیریه در حمایت از محصلان کم‌بضاعت

مینا گیوه چیان امروز – چهارشنبه – در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا هدف از برگزاری این بازارچه را  کمک به محصلان و دانشجویان کم بضاعت ذکر کرد تا افراد مستعد کشور به دلیل فقر از ادامه تحصیل باز نمانند.

وی افزود: موسسه خیریه نیکوکاران حامی با هدف پشتیبانی و حمایت از دانشجویان و دانش آموزان با استعداد اما فقیر و کم درآمد از نظر اقتصادی در سال ۱۳۸۶ شکل گرفت و  در سال ۱۳۸۹ نیز به عنوان نهادی رسمی و قانونی زیر نظر سازمان بهزیستی استان تهران به ثبت رسید.

وی یادآور شد: این موسسه نخستین فعالیت خود را از منطقه ۱۷ با حمایت از مدارس پسرانه هدایت و دخترانه الزهرا(س) آغاز کرد و در ادامه با کمک دوستان و افراد خیر موفق به توسعه فعالیت خود برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان بیشتر شد.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاران حامی در خصوص چگونگی کار این موسسه توضیح داد: حوزه کار ما استان تهران و حومه است. اما در روزهای گذشته از شهر مریوان نیز ۱۵ نفر به موسسه معرفی شدند تا تحت حمایت قرار بگیرند.

گیوه چیان ادامه داد: حمایت موسسه از دانش آموزان و دانشجویان کم بضاعتی که معمولا توسط افراد مطمئن و سازمان بهزیستی به ما معرفی می‌شوند، صورت می گیرد. البته مدارک آنها پیش از اینکه تحت حمایت قرار بگیرند، بررسی می‌شود و پس از تایید شماره حساب مددجو دریافت و ماهانه حدود ۷۰ هزار تومان برای فرد محصل و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای دانشجو واریز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود بودجه، ‌ موسسه از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی حمایت می کند، اظهار داشت: این حمایت علاوه بر واریز نقدی شامل دیگر کمک ها مانند تامین هزینه‌های تحصیلی، کلاسهای آموزشی توسط نیروهای انسانی زبده، تهیه وسایل آموزشی و کمک آموزشی، کمک هزینه لباس، کمک در اعیاد و مراسم های خاص و …می شود تا به پرورش و شکوفائی علمی فرزندان ایران زمین منجر شود.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاران حامی با یادآوری اینکه شاخص‌های مرتبط با سطح رشد تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان  تحت نظارت مددکاران و کارشناسان حامی به طور مرتب سنجش می‌شود، افزود: البته بعضی از دانشجویان هستند که  در زمان ادامه تحصیل خود موفق به یافتن کار نیمه وقت شدند و خود آنها اعلام کردند که مبلغ کمک موسسه به دیگر دانشجویان اهداء شود. همچنین اگر سطح تحصیلی دانشجو یا محصل تحت حمایت برای مدتی افت کند، کمک مالی به او قطع شده و محصلان و دانشجویان دیگر جایگزین می‌شوند.

  تقویت تعاملات فرهنگی تهران - برلین زیر سقف موزه

گیوه چیان در خصوص  چگونگی شناسایی محصلان و دانشجویان کم بضاعت توضیح داد: این حمایت از طریق مراجعه به مدارس واقع در مناطق محروم و مشاوره با مدیران مدارس ابتدایی یا دبیرستان انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این حمایت پس از اتمام درس دانش آموز و دانشجو ادامه دارد؟ تصریح کرد: هدف موسسه کمک به افرادی است که مشکلات مالی شاید سبب عدم ادامه تحصیل آنها شود تا تمرکز ما مربوط به زمان تحصیل باشد. اما در تلاشیم با کمک دوستان و افراد برای بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان و جذب آنها به بازار کار اقداماتی انجام دهیم. هر چند که کمبود بودجه سبب شده هنوز به شرایط ایده آل نرسیم.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاران حامی در خصوص تعداد دانش آموزان و دانشجویانی که تحت حمایت موسسه قرار گرفتند، یادآور شد:‌ حدود ۱۳۰ نفر از حمایت‌های موسسه برخوردار شدند. جالب این که حدود ۵۰ نفر از این افراد فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و مهندسی دانشگاه‌های سطح یک کشور مانند دانشگاه تهران، امیرکبیر، علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی و سایر دانشگاه‌ها هستند.

گیوه چیان به برگزاری بازارچه خیریه با هدف حمایت از مددجویان تحت پوشش بنیاد حامی در مجتمع گل یاس تهران اشاره کرد و یادآور شد:‌ در این بازارچه دوستداران حامی محصولات خود را برای دستیابی به اهداف نیکوکارانه موسسه  ارائه می‌کنند که درآمد حاصله از آن نیز برای دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت هزینه می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک خیرین و مسوولان روزی فرا برسدکه هیچ فردی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)