برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری از ارائه گزارش اقدامات کرونایی به رئیس جمهوری خبرداد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری به پیگیری تلفنی رئیس جمهوری از نتایج اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی اشاره کرد و افزود: در این پیگیری توضیح اقدامات انجام شده به استحضار رئیس جمهوری رسید.

ستاری افزود: در این تماس تلفنی پیگیری امور مربوط به حوزه علم و فناوری در جهت مقابله با ویروس کرونا و تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان و کارآزمائی بالینی و بهره برداری داروهای جدید در حالت ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: کمیته مشترک علمی بین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی و فناوری تشکیل شده که در حال حاضر دهها پروژه پژوهشی مشترک تعریف شده است و بزودی نتایج برخی از آنها مشخص خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تاکید: درخواست رئیس جمهوری این بود که  هرچه زودتر باید ماهیت این ویروس و حرکت و تاثیرگذاری و عملکرد آن در افراد مختلف مشخص و تشخیص داده شود.

ستاری اظهارداشت: باید از شرکت های دانش بنیان و محققینی که در مقابله با ویروس کرونا مشغول به کار شده اند حمایت شود و همچنین مطالعات جدی در مقابله با این ویروس  انجام شود.

در گزارش ستاری اعلام شده است که پروتکل های جدید درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است و اقداماتی در راستای مطالعات بالینی زیر نظر این وزارتخانه با اخذ گواهی مربوط از کمیته اخلاق پزشکی انجام گرفت.

لازم به ذکر است که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  رفع مشکل سرمایه‌درگردش مراکز گردشگری و صنایع‌دستی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)