برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رفع مشکل سرمایه‌درگردش مراکز گردشگری و صنایع‌دستی

به‌گزارش روز یک شنبه میراث‌آریا،  علی‌اصغر مونسان با اشاره به تصویب طرح تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات، حق بیمه کارفرمایی، مالیات و قبوض حامل‌های انرژی برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز تولید صنایع‌دستی که چند روز پیش اعلام‌شده بود، در خصوص مصوبه جلسه کارگروه مدیریت آثار و پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: در این جلسه مصوب شد طرح گام (گواهی اعتبار مولد) برای تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز تولید صنایع‌دستی اجرا شود تا بخشی از معضل سرمایه در گردش آن‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، رفع شود.

او افزود: چند ماه پیش، طرح گام (گواهی اعتبار مولد) به‌ منظور رفع بخشی از مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توسط بانک مرکزی پیشنهاد داده‌شده بود که در شورای پول و اعتبار مورد تأیید قرار گرفت. با شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن کسب‌وکارها این طرح به صنعت گردشگری و صنایع‌دستی نیز اختصاص پیدا کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: صاحبان تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز تولید صنایع‌دستی که علاقه‌مند هستند از این طرح استفاده کنند، توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بانک‌ها معرفی و با تضمین بانک، گواهی اعتبار دریافت می‌کنند؛ به‌ این‌ترتیب در زنجیره ارزش، اوراق بهادار جای پول نقد را می‌گیرد.

او اظهار کرد: گواهی اعتبار مولد به‌عنوان ابزاری بازار محور و با قابلیت نقل‌وانتقال در بازارهای پول و سرمایه در کنار سایر ابزارهای موجود، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار این بخش‌ها و رونق تولید فراهم می‌کند.

کرونا و اطلاعات پیرامون آن

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافت. خوشبختانه تاکنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

  فراخوان اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی منتشر شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید شناسایی شده کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها گفت: تهران ۳۴۷ نفر، قم ۳۲ نفر، گیلان ۱۱۳ نفر، اصفهان ۱۵۵ نفر، البرز ۱۳۴ نفر، مازندران ۱۷ نفر، مرکزی ۱۱۵ نفر، قزوین ۴۷ نفر، سمنان ۴۷ نفر، خراسان رضوی ۳۰ نفر، فارس ۱۱ نفر، لرستان ۲ نفر، آذربایجان شرقی ۵۹ نفر، خوزستان ۴۸ نفر، یزد ۷۳ نفر، زنجان ۳۱ نفر، کردستان ۵ نفر، اردبیل ۳۳ نفر، کرمانشاه ۸ نفر، همدان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، خراسان جنوبی ۴ نفر، خراسان شمالی یک نفر، ایلام ۶ نفر، آذربایجان غربی ۳۱ نفر، بوشهر ۷ نفر و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کرمان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری بدون موارد جدید ابتلا گزارش شده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا،  فرانسه، استرالیا، تایلند،  مالزی،  کره جنوبی،  ژاپن،  کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تاکنون جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)