برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

یک هسته نوآور برای مقابله با کرونا در مرکز نوآوری کاشمر استقرار یافت

مجید عاقل روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام به منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا، هسته‎های نوآور و دانش بنیان و برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ عامل بیماری کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به غنای دانه گیاه کینوا در مقایسه با سایر غلات و نیز تاثیر مثبت آن بر سیستم ایمنی بدن و از سویی اهمیت فرآوری دانه گیاه کینوا در قالب طرح “دستگاه پوست‌گیر سایشی دانه گیاه کینوا” در راستای اجرای مصوبات کارگروه علم و فناوری ستاد مقابله با کرونای کشور، درخواست استقرار این طرح در شورای راهبری مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز با قید فوریت مطرح و با استقرار این طرح در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز موافقت شد.

مدیر مرکز نوآوری ترشیز گفت: طرح “دستگاه پوست‌گیر سایشی دانه گیاه کینوا”  طرحی مشترک از مرکز آموزش عالی کاشمر و حسن وفایی یکی از نوآوران فعال منطقه ترشیز است که کارهای پایانی ثبت اختراع آن در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی می‌شود.

عاقل با اشاره به خصوصیات دانه گیاه کینوا افزود: به دلیل عدم وجود “گلوتن” در گیاه کینوا و در نتیجه هضم ساده آن برای افراد مسن که بیشترین آمار میزبانی ویروس کرونا را در آنها شاهد هستیم و نیز وجود میزان قابل توجهی ویتامین B، ویتامین E، آهن و منیزیم در مقایسه با انواع غلات، این ماده غذایی می‎تواند به سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کرده و مکمل و جایگزین مناسبی برای خانواده‌ها جهت مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌هایی نظیر ویروس کرونا باشد.

وی اضافه کرد: از جمله فواید مصرف گیاهانی همچون کینوا جلوگیری از خطر سقط جنین و تولد زودرس در مادران باردار، جذب ویتامین B ۱۲ و در نتیجه پیشگیری از برخی انواع سرطان‌ها نظیر سرطان پستان، روده بزرگ، مغز و ریه در بیماران است.

مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز مجوز خود را در سال ۱۳۹۵ اخذ کرد و امسال با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اختصاص فضایی به مساحت ۵۵۰ متر مربع و تخصیص اعتبار مورد نیاز و تجهیز آن به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد و از ابتدای امسال تاکنون ۶ هسته نوآور در این مرکز پذیرش شده اند.

  ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مرز باشماق مریوان نیاز است

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی با اضافه شدن ۱۴۳ مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسید که ۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا ۲۵ اسفند ماه جاری دو هزار و  ۹۱۸ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند و در این مدت تاکنون هزار و ۸۵۱ نفر از شهروندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند. 

هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته‌اند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا  در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۴۲ تن بوده که از این تعداد ۲۲ تن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار تن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند. حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و  دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد هم هرکدام دو تن فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)