برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مسوولیت‌های اجتماعی اتاق‌های بازرگانی اروپا در برابر تحریم‌های ایران

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «غلامحسین شافعی» در نامه‌ خود خطاب به «کریستوف لیتل» رییس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres) نوشت: «چنان که استحضار دارید، شیوع ویروس موسوم به کووید-19 سلامتی مردم ایران را به شدت به مخاطره انداخته است. علاوه بر این، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به شکل جدی مانع از تلاش‌ها برای تامین داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت مقابله موثر با شیوع این بیماری شده‌اند. این تحریم‌ها مصداق بارز نقض ابتدایی‌ترین اصول انسانی هستند».

وی ادامه داد: « انتظار می‌رود آن دسته از اتاق‌های بازرگانی که ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود را جدی می‌گیرند در راستای انجام رسالت اجتماعی خود به دولت‌های متبوعشان فشار آورند تا با کاستن از تأثیرات ناشی از تحریم‌ها، به ویژه تحریم‌های مرتبط با واردات دارو و تجهیزات پزشکی، شرایط را برای مردم ایران بهبود بخشند».

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: «قویا به این مساله باور دارم که مسایل انسانی برای شما از اهمیت فراوان برخوردار هستند. با این حال، به موازات این باور مثبت، این انتظار نیز از شما وجود دارد که شما نیز از طریق انجام مذاکرات با اتاق‌های بازرگانی اتحادیه اروپا و آگاه کردن آن‌ها نسبت به شرایط، امکان تأمین دارو و تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی برای ایران را فراهم نمایید. بی‌صبرانه منتظر اقدام عاجل و نیز دریافت نظرات شما پیرامون این مساله هستم».

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  ۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی به واردکنندگان آفت‌کش پرداخت شد