برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

شتاب علمی محققان ایرانی در حوزه درمان و تشخیص بیماری کرونا

دکتر شاهین آخوندزاده روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: محققان دانشگاه های علوم پزشکی در تلاش برای تولید دارو، واکسن، کیت تشخیصی، ماسک و ضدعفونی کننده هستند.

وی اظهار داشت: در ساخت کیت های تشخیصی کرونا روزهای آینده خبرهای خوشی اعلام می شود و کیت های ایرانی وارد بازار خواهد شد و پژوهشگران با تمام توان در تلاش برای ساخت دارو و واکسن هستند.

تعدادی از سازندگان کیت تشخیص کرونا حمایت می شوند

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: حدود ۱۰ شرکت تولید کننده کیت تشخیصی و همین تعداد هم تولیدکننده ماسک و ضدعفونی کننده به صندوق شکوفایی و نوآوری معرفی شدند تا مورد حمایت قرار گیرند.

آخوندزاده ادامه داد: این شرکت ها توانایی ساخت کیت های تشخیص را دارند و این موضوع مورد تائید وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

فراخوان مطالعات کرونا در سال آینده

وی ادامه داد: موسسه ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور تصمیم دارد سال آینده اولین فراخوان خود را به مطالعات کرونا در زمینه های مختلف اختصاص دهد.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت : این مطالعات عمیق و موثر در زمینه های کرونا خواهد بود که می تواند در تولید دانش این حوزه کمک کند.

انتشار مقالات کرونایی در مجله لنست

وی به انتشار مقالات مربوط به کرونا در مجلات معتبر از جمله لنست اشاره کرد و گفت: محققان دانشگاه های مختلف علوم پزشکی تعدادی مقاله در مجلات معتبر چاپ کردند.

  تعطیلی مرز مهران تا ۳۰ فروردین تمدید شد

آخوندزاده ادامه داد: پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی در قالب طرح های تحقیقاتی در حال کاوش در این مورد هستند تا خدمات بهتری به بیماران ارائه کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)