برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فعالیت سامانه ۱۳۱ برای جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز

« علیرضا اورنگی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اکنون نزدیک بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو و یگان حفاظت برای شناسایی و برخورد با تخلفات در زمینه زمین خواری، تغییر کاربری و تخریب در ایام نوروز تدارک شده است.

به گفته وی، برای پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری، زمین خواری و تخریب اراضی از سال گذشته یگان حفاظت اراضی کشاورزی طبق قانون احکام دائمی ماده ۳۵ ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد شده و اکنون این یگان در همه استان های کشور فعال هستند.

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: سعی داریم با همکاری نیروی انتظامی و استقرار یگان حفاظت در تمامی استان ها و شهرستان های کشور از هرگونه تخلف و تخریب اراضی کشاورزی پیشگیری کنیم.

وی یادآورشد: سال گذشته با ۴۴ هزار و ۲۸۹ مورد تخلف زمین خواری، تغییر کاربری و  تخریب اراضی در وسعت سه هزار و ۶۷ هکتار شناسایی و برخورد شده بود. 

اورنگی افزود: در حالیکه این رقم در ۱۰ ماهه امسال با رویکرد مقابله با زمین خواری به حدود ۳۹ هزار و ۵۹۵ مورد در وسعت دو هزارو ۷۰ هکتار رسیده است.

وی گفت: سامانه تلفنی  ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور به صورت شبانه روزی برای خدمات رسانی به شهروندان در سراسر کشور فعال است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سازمان امور اراضی جهت پیگیری گزارش دهند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  گردشگری فرانسه، مبتلا به کرونا