برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تعادل بیم و امید لازمه کنترل کرونا

دکتر حمید سوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با تاکید بر اینکه تعادل منطقی بین بیم و امید در مهار اپیدمی باید وجود داشته باشد، گفت: اگر امید به جامعه تزریق می‌شود، به این معنی نیست که مردم از توصیه‌ها و اقدامات فارغ شوند و زندگی طبیعی خود را پیش بگیرند.

وی افزود: اقدامات انجام شده در پیشگیری و کنترل بیماری، موثر بوده و تاثیرش را می‌توان در کاهش سرعت انتشار بیماری مشاهده کرد. کاهش سرعت انتشار بیماری به این معنی است که در بازده زمانی مشخص مثلا دو هفته تعداد افرادی که توسط فرد آلوده مبتلا شده اند، کمتر شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: در ۲ هفته گذشته به ازای هر ۱۰  فرد آلوده ۳۰ نفر مبتلا می شدند که در زمان فعلی به ازای هر ۱۰ فرد آلوده، کمتر از ۲۰ نفر مبتلا می‌شوند؛ این موضوع نشان می‌دهد که سرعت انتشار بیماری کاهش یافته است. البته نشانه این نیست که ابتلا جدید به بیماری نداریم.

سوری در پاسخ به این سوال که اگر سرعت انتشار کم شده، چرا تعداد مبتلایان رو به افزایش است؟ خاطرنشان کرد: اگر افراد مبتلا پراکنده نشوند و فعالیت های آنها در محیط محدود شود، همراه با کاهش سرعت انتشار، تعداد بیماران هم کاهش خواهد یافت.

عوامل فراگیری بیماری 

عضو ستاد کنترل اپیدمی کرونا گفت: شناسایی نشدن به‌ موقع بیماران، سفر رفتن، نماندن در خانه‌ها، حضور در اماکن عمومی و شلوغ و تماس داشتن با یکدیگر از جمله عوامل مهمی است که در فراگیری بیشتر بیماری در کشور نقش موثری دارند.

  صنایع دستی باید حرفی از دنیای امروز برای مخاطب داشته باشد

سوری به لزوم رعایت توصیه‌ها و تمهیدات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد و گفت: اگر مردم توصیه‌های مسئولان را رعایت کنند، اپیدمی کورنا در ایران به زودی رو به خاموشی می‌رود.

وی افزود: هرچند سرعت انتقال بیماری کرونا در کشور کاهش یافته اما فراگیری بیماری به دلیل عدم توجه جدی به توصیه‌های مسئولان نظام بهداشت در حال افزایش است.

سوری تاکید کرد: بیماران باید به‌ موقع شناسایی و در دوره نقاهت بیماری (۲ هفته) در مکانی بمانند. اگر دو هفته مبتلایان را در مکانی نگهداری کنیم، بیماری روبه خاموشی می‌رود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)